رفتن به بالا
  • شنبه - ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
  • کد خبر : ۹۷۵۱۸
  • چاپ خبر : ذبح غیرمجاز دام؛ تهدیدی برای سلامت همشهریان

ذبح غیرمجاز دام؛ تهدیدی برای سلامت همشهریان

ذبح غیرمجاز دام در محیط‌ های غیربهداشتی، یکی از عوامل مهم بروز بیماری های مشترک به ویژه بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت می باشد؛ به همین علت شبکه دامپزشکی به مصرف کنندگان، دامداران و قصابان هشدار می‌دهد تا از کشتار دام خارج از کشتارگاه خودداری نمایند. به گزارش آفتاب بافق؛ فرزانه سالاری سرپرست […]

ذبح غیرمجاز دام در محیط‌ های غیربهداشتی، یکی از عوامل مهم بروز بیماری های مشترک به ویژه بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت می باشد؛ به همین علت شبکه دامپزشکی به مصرف کنندگان، دامداران و قصابان هشدار می‌دهد تا از کشتار دام خارج از کشتارگاه خودداری نمایند.

به گزارش آفتاب بافق؛ فرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق ضمن بازدید سرزده از کشتارگاه دام بافق به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی بر روند ذبح بهداشتی دام و اجرای طرح پیش سرد گذاری گوشت استحصالی به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک تاکید کرد و گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان، خودداری از کشتار غیر مجاز دام باید مورد توجه جدی قصابان قرار گیرد.

سالاری در ادامه افزود: مردم باید گوشت را از قصابی های مجاز تهیه کنند و در حین خرید به برچسب و مهر دامپزشکی الصاقی روی گوشت استحصالی و به تاریخ تولید و انقضا گوشت توجه نمایند.

سرپرست شبکه دامپزشکی ضمن اشاره به وضعیت کاهشی رخداد بیماری های مشترک بین انسان و دام در بافق افزود: خوشبختانه در سال ۹۸ هیچ گزارشی از امار بیماری های تب کریمه کنگو، انفلوانزای فوق حاد، هاری، لپتوسپيروز، سياه زخم، کیست هیداتید، مشمشه و سل در بافق نداشتیم و تنها ۳ مورد از ۳۲۵ نفر امار استانی تب مالت متعلق به بافق بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اعلام ممنوعیت عرضه و کشتار غیر مجاز دام و برخورد قانونی با عاملین گفت: نداشتن پیشینه بهداشتی در دام های کشتار غیر مجاز باعث رخداد بیماری های مشترک شده و در نتیجه سلامت شهروندان به خطر می افتد. به همین دلیل و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با مرتکبین به چنین مواردی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

فرزانه سالاری در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در زمینه عرضه و کشتار  غیر مجاز دام در سطح شهرستان، علاوه بر امتناع از خرید، موارد را جهت پیگیری قانونی از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ (پاسخگویی به شکایات دامپزشکی) به مسئولین دامپزشکی اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده