رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر : ۹۸۰۹
  • چاپ خبر : نشست برنامه ريزي برگزاري جشنواره قرآني وزارت جهاد كشاورزي در بافق

نشست برنامه ريزي برگزاري جشنواره قرآني وزارت جهاد كشاورزي در بافق

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ نشست برنامه ريزي برگزاري جشنواره قرآني وزارت جهاد كشاورزي مرحله استاني با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهادكشاورزي استان و جمعي از مسئولان ادارات و نهاد هاي شهرستان در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد. امام جمعه بافق در اين […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ نشست برنامه ريزي برگزاري جشنواره قرآني وزارت جهاد كشاورزي مرحله استاني با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهادكشاورزي استان و جمعي از مسئولان ادارات و نهاد هاي شهرستان در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.

امام جمعه بافق در اين نشست با اشاره به جايگاه و اهميت قرآن كريم در جامعه بر ضرورت گسترش و ترويج فرهنگ قرآني در جامعه تاكيد كرد.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني در ادامه با بيان اينكه قرآن كريم در كشور ما مظلوم واقع شده است گفت: قرآن در كشور ما در مقايسه با برخي از كشورهاي اسلامي مظلوم واقع شده است كه خوشبختانه اخيرا حركت هاي خوبي در راستاي ترويج فرهنگ قرآني در سطح كشور از سوي مسئولان بويژه مقام معظم رهبري صورت گرفته است.

وي برگزاري جشنواره ها و مسابقات قرآني را يكي از حركت هاي مثبت در ترويج فرهنگ قرآني در سطح جامعه عنوان كرد و افزود: تمامي ارگانها و نهاد ها بايد با بهره گيري از تمام ظرفيت ها و پتانسل هاي موجود در راستاي گسترش و ترويج فرهنگ قرآني در جامعه گام بردارند.

فرماندار بافق نيز در اين نشست به اهميت برگزاري مسابقات و جشنواره هاي قرآني در سطوح مختلف جامعه اشاره كرد و افزود: قرآن كريم بزرگترين معجزه الهي مي باشد كه بايد نگاه و توجه ويژه به آن شود  تا با نهادينه كردن آن در جامعه بتوان حداكثر بهره گيري از اين كتاب آسماني صورت گيرد.

سيد مهدي طلايي مقدم در ادامه بر ضرورت پيوسته و دائمي بودن برنامه هاي قرآني در جامعه اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در شهرستان بافق محافل و مجالس قرآني با حضور جمعيت كثيري از مردم بويژه جوانان و نوجوانان برگزار مي شود كه ميتوان با برگزاري برنامه هاي قرآني به صورت پيوسته و دائمي فرهنگ قرآني را دربين سطوح مختلف جامعه بويژه قشر جوان گسترش داد .

در ادامه اين نشست جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزاري اين جشنواره را ویژه همسران ، فرزندان و همکاران جهاد كشاورزي خواند و گفت : اين مسابقات در مرحله استانی و در رشته های قرائت، ترتیل قرآن، حفظ ، اذان و تفسير به ميزباني شهرستان بافق در مرداد ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید عابدین نورالدینی زمان برگزاری مرحله استانی بيست و هفتمین دوره مسابقات قرآن كريم وزارت جهاد كشاورزي را 14و 15 مرداد ماه عنوان كرد و افزود : اين دوره با حضور حجت الاسلام و المسلمين راستگو  و بيش از 150 شركت كننده از ادارات جهاد كشاورزي سراسر استان در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار خواهد شد كه برگزاري تواشيح ، برپايي نمايشگاه قرآني ، مراسم قرائت زيارت عاشورا ، اعزام روحانيون به روستاهاي شهرستان در جهت تبليغ در امر زكات از جمله برنامه هاي فرهنگي اين جشنواره خواهد بود.

 

IMG_2413 IMG_2412 IMG_2417 IMG_2420

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده