رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر : ۹۸۰۹۵
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید عباسعلی حاجی شمس الدینی
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید عباسعلی حاجی شمس الدینی

  مقام معظم رهبری فرمودند: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت […]

 

مقام معظم رهبری فرمودند: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید عباسعلی حاجی شمس الدینی جوانمرد 16 ساله و حماسه آفرین روزهای نبرد با دشمن که با شرکت در عملیات های متعدد به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت. وی در صحنه نبرد با متجاوزان کشور در منطقه پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید عباسعلی حاجی شمس الدینی فرزند حاج حسن ، سال 1347 در روستای قطرم از توابع شهرستان بافق و خانواده ای مذهبی و سختکوش دیده به جهان گشود. وی پس از طی دوران کودکی مشغول به تحصیل شد و در امور کشاورزی مددجوی پدر بزرگوارش بود.

شهید حاجی شمس الدینی به دلیل سن کمی که داشت نتوانست نتوانست فعالیت سیاسی انجام دهد اما فعالیت های مذهبی خود را از روستای زادگاهش آغاز نمود.

وی در امور امداد رسانی و پرستاری مشغول به کار بود. با شروع جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی پرداخت و رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد. شهید حاجی شمس الدینی در خط مقدم با سمت امداد رسان و پرستار مشغول به مبارزه شد و سرانجام تاریخ 63/5/ 22 در عملیات منطقه پاسگاه زید در اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

کلامی گهربار از شهید حاجی شمس الدینی؛

انگیزه من این بود که به ندای امام لبیک گفته باشم و گامی در راه خدا و کشور اسلامیمان برداشته باشم و شما جوانان اگر توانایی آمدن به جبهه را دارید،بسوی جبهه ها بشتابید و امام را یاری کنید.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده