رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
  • کد خبر : ۹۸۱۴۹
  • چاپ خبر : توزیع ۶۰۰ عدد سفره نخی نان بین نانوایی هایی که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کردند
به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک؛

توزیع ۶۰۰ عدد سفره نخی نان بین نانوایی هایی که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کردند

مسئول محیط زیست و بهداشت شرکت سنگ آهن بیان کرد: به مناسبت 21 تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک، ۶۰۰ عدد سفره نخی نان بین نانوایی هایی که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کردند،توزیع شد. به گزارش آفتاب بافق؛ حامد فتاحی مسئول محیط زیست و بهداشت محیط با اعلام این خبر گفت: ۲۱ تیرماه روز […]

مسئول محیط زیست و بهداشت شرکت سنگ آهن بیان کرد: به مناسبت 21 تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک، ۶۰۰ عدد سفره نخی نان بین نانوایی هایی که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کردند،توزیع شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ حامد فتاحی مسئول محیط زیست و بهداشت محیط با اعلام این خبر گفت: ۲۱ تیرماه روز بدون پلاستیک یا بدون کیسه های پلاستیکی نامیده شده است، دلیل نامگذاری آن کاربرد بسیار زیاد کیسه های پلاستیکی و از سویی تجزیه ناپذیری این ماده نفتی و آسیب های فراوان آن بر محیط زیست است.

وی با اشاره به تجزیه طولانی کیسه های پلاستیکی و نامناسب بودن برای دفن در مکان های مربوطه،بیان کرد:  با کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی با کیسه های پارچه ای میتوانیم در جهت کاهش این پسماند و سلامت محیط زیستمان موثر باشیم و محیط زیستی عاری از پلاستیک و آلودگی داشته باشیم.

فتاحی ادامه داد: در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق اقدام به توزیع ۶۰۰ عدد سفره نخی نان بین برخی نانوایی ها که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کردند نمود تا در این روز مشتریان جهت خرید نان به جای استفاده موقت از کیسه های پلاستیکی و تبدیل شدن به پسماند از سفره های نخی چند بار مصرف به صورت دراز مدت استفاده نمایند.

وی امیدوار شد با تغییر رفتار و نگرش خود بتوانیم محیط زیستی سالم برای آیندگان خود به جای گذاریم.

 

 

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده