رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر : ۹۹۰۲۲
  • چاپ خبر : تسلیم در برابر پروردگار و فداکاری پیام عید قربان است
خطیب موقت جمعه بافق:

تسلیم در برابر پروردگار و فداکاری پیام عید قربان است

حجت الاسلام حقیقت تسلیم خدا بودن را اولین درس عید قربان عنوان کرد و گفت: خداوند هیچ کاری را بدون حکمت به انسان فرمان نمی دهد و قربانی اسماعیل (ع) توسط حضرت ابراهیم (ع) بیانگر تسلیم و عبودیت در برابر پروردگار است. فداکاری دیگر درس عید قربان است. به گزارش آفتاب بافق؛ نماز عید قربان […]

حجت الاسلام حقیقت تسلیم خدا بودن را اولین درس عید قربان عنوان کرد و گفت: خداوند هیچ کاری را بدون حکمت به انسان فرمان نمی دهد و قربانی اسماعیل (ع) توسط حضرت ابراهیم (ع) بیانگر تسلیم و عبودیت در برابر پروردگار است. فداکاری دیگر درس عید قربان است.

به گزارش آفتاب بافق؛ نماز عید قربان صبح امروز به امامت حجت الاسلام حقیقت خطیب موقت جمعه بافق در مسجد جامع بافق برگزار شد.

حجت الاسلام حقیقت در خطبه اول نماز عید قربان با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تبریک عید سعید قربان امیدوار شد به زودی در این ایام شاهد نابودی وهابیت و آل سعود باشیم و با حضور در مکه مکرمه و منا خود را برای قربانی کردن و اعمال روز عید قربان آماده کنیم.

وی عید قربان و فطر را از اعیاد بزرگ میان شیعه و سنی دانست اما برای شیعیان عید بزرگتری به نام غدیر است که باید آن را گرامی داشت،افزود: حضرت ابراهیم (ع) سه بار در خواب می بیند که باید فرزند خود را قربانی کند و از آنجا که خواب انبیاء صادق است و باید به فرمان خدا عمل کرد، پس از آنکه این موضوع را با اسماعیل (ع) در میان گذاشت،فرزند خود را برای ذبح به منا آورد تا قربانی کند.

خطیب موقت جمعه بافق ادامه داد: اراده ی خدا بر قربانی کردن حضرت اسماعیل نبود بلکه امتحانی بزرگ برای حضرت ابراهیم (ع) بود که در نهایت گوسفندی به فرمان خدا برای قربانی فرستاده شد.

این روحانی تسلیم خدا بودن را اولین درس عید قربان عنوان کرد و گفت: خداوند هیچ کاری را بدون حکمت به انسان فرمان نمی دهد و قربانی اسماعیل (ع) توسط حضرت ابراهیم (ع) بیانگر تسلیم و عبودیت در برابر پروردگار است. فداکاری دیگر درس عید قربان است.

وی عمل قربانی در این روز بزرگ را سبب تقرب به خدا دانست و اظهار داشت: قربانی گوسفند در راه خدا و توزیع گوشت آن در بین فقرا سبب افزایش ایمان و تقوا و اطاعات بیشتر از پروردگار می شود.

حجت الاسلام حقیقت در خطبه دوم نماز به بیان اقسام قربانی کردن برای رضای خدا پرداخت و گفت:  قربانی در طول تاریخ در همه ادیان بوده است. یکی قربانی توبه است، حضرت آدم زمانی که به زمین آمد و مقرر شد توبه اش قبول شود،فرشته وحی اعمال حج را به او آموخت و نشان داد و زمانیکه در منا قربانی نمود توبه اش پذیرفته شد.

وی سعادت و شقاوت را دومین قربانی عنوان کرد و افزود: این قربانی فرزندان آدم هابیل و قابیل است.زمانیکه خداوند قصد بر تعیین جانشینی برای آدم دارد و امتحانی برای آنان قرار می دهد تا هر کدام قربانی بیاورند و هابیل که دامدار بود در میان گوسفندان خود فربه ترین را برای قربانی آورد و اما قابیل که کشاورز بود،کیسه ای از گندم های نامرغوب را می آورد و همین سبب کینه بین برادران و کشتن هابیل شد. در این جریان وقتی قرار است قربانی برای نزدیک شدن به خدا انجام گیرد از یکی قبول و از دیگری بخاطر نیت بد قبول نشد.

خطیب موقت جمعه بافق سومین قربانی را در منا توسط حاجیان و چهارمین آن قربانی که توسط مردم در شهرها و منازل صورت می گیرد که مرکبی در قیامت برای ورود انسان به عالم محشر می شود.

 قربانی نذر،قربانی خلود به معنای بقای همیشگی در بهشت و جهنم و در عالم قیامت است ، قربانی شفقت و مهربانی که پیامبر (ص) برای خود و اهل بیت (ع) و برای امت خود انجام می داد، قربانی عقیقه و…را از دیگر قربانی ها است که حجت الاسلام حقیقت به آن اشاره نمود.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده