رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
  • کد خبر : ۹۹۶۹۱
  • چاپ خبر : انتخاب گزینه جدید برای فرمانداری بافق طی چند روز آینده / اصحاب رسانه بافق فعالترین خبرنگاران در استان هستند
استاندار یزد:

انتخاب گزینه جدید برای فرمانداری بافق طی چند روز آینده / اصحاب رسانه بافق فعالترین خبرنگاران در استان هستند

  طالبی در نشست با خبرنگاران در خصوص انتخاب تشکری به عنوان فرماندار بافق با بیان اینکه وی به وزارت کشور معرفی شد اما انتخاب نشد ،افزود: طی چند روز آینده در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت. به گزارش آفتاب بافق؛ استاندار یزد عصر امروز طی سفر به بافق در نشست خبری با خبرنگاران و […]

 

طالبی در نشست با خبرنگاران در خصوص انتخاب تشکری به عنوان فرماندار بافق با بیان اینکه وی به وزارت کشور معرفی شد اما انتخاب نشد ،افزود: طی چند روز آینده در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش آفتاب بافق؛ استاندار یزد عصر امروز طی سفر به بافق در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بافق در هتل نیکان به سوالات آنان پاسخ داد.

طالبی در ابتدای سخنان خود با اشاره به 7 سال خدمت در استانداری یزد بیان کرد: اقداماتی که در این دولت برای بافق انجام گرفت بازگشت 34 نقطه الحاقی به شهرستان بافق و قرار گرفتن بطور کامل معدن سه چاهون در محدوده تقسیمات کشوری شهرستان است.

وی در خصوص تمدید مجوز معدن کوشک توضیح داد:  این موضوع را در شورای معادن استان مطرح کردیم و طبق بند قانون برنده مزایده باید 6 ماه قبل از پایان مهلت پروانه بهره برداری قبلی مشخص شده باشد. با توجه به مقدماتی که برای این موضوع وجود داشته است اداره صمت مجبور به تمدید پروانه بهره برداری و از سویی کارهای ارزیابی و مراحل مقدماتی مزایده را دنبال کند و اکنون کارها در حال انجام است و در این فرآیند سرمایه گذار معدن پیشنهاداتی را به مسئولان وزارتخانه و استان و شهرستان در حوزه سرمایه گذاری های جدید در معدن کوشک داده است. مواردی است که وزارتخانه باید در این خصوص تصمیم بگیرد و هیچ تصمیم گیری استانی انجام نگرفته است.

استاندار یزد در خصوص انتخاب تشکری به عنوان فرماندار بافق با بیان اینکه وی به وزارت کشور معرفی شد اما انتخاب نشد ،افزود: طی چند روز آینده در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

وی پیرامون پروژه راه آهن بافق – ارژنگ بیان کرد: خوشبختانه توانستیم توجه خوبی در سطح ملی به این پروژه جلب کنیم و اکنون جزء الویت های راه آهن کشور است ولی متاسفانه با کمبود اعتبارات مواجه شد و این پروژه الویت دوم برای راه آهن استان است و الویت اول افتتاح راه آهن یزد – اقلید است که تا پایان سال باید انجام گیرد اما پیگیری جدی برای تامین اعتبار پروژه بافق – ارژنگ صورت می گیرد.

طالبی با توجه به سخنان خود درباره صنعت گردشگری به عنوان یک منبع پایدار که باید از آن حمایت شود؛در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص وضعیت بد کمپ شن و شادن که در حال ورشکستگی است،گفت: متاسفانه بخش گردشگری استان به دلیل بیماری کرونا ضررهای بسیاری را متحمل شد و افرادی که در بخش سرمایه گذاری گردشگری دچار ضرر و زیان شدند با مشکلاتی جدی مواجه هستند و ما در مقابل آنان متعهدیم و این را به ستاد تسهیل استان آورده و حداکثر حمایت از آنان انجام می گیرد.

وی با توجه به برنامه توسعه ششم دولت برای تجمیع عوارض که یک درصد فروش معادن هر شهر به خود آن تعلق گیردعلاوه بر 2 درصد ارزش افزوده،پیرامون اقدامات انجام گرفته بیان کرد:  در بحث 1 درصد عوارض متاسفانه سال گذشته به علت عدم همکاری ها در سطح ملی نتوانستیم مطابق مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه دریافت کنیم. 287 میلیارد تومان بودجه قرار بود استان یزد از محل قانون برنامه ششم کسب کند اما همه تلاش ما منجر شد تا رقمی نزدیک به 60 میلیارد تومان جذب شود و مقرر شد 60 درصد مبلغ به استان بازگردد اما متاسفانه به پایان سال و فشارها به بودجه جاری کشور مواجه شد و هنور به طور کامل این میزان جذب نشد، اما پیگیری ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور در این خصوص در حال انجام است.

طالبی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص میزان رصد رسانه ها و سایت های بافق گفت: یکی از اقداماتی که با کمک روابط عمومی استانداری انجام می گیرد رصد خبرهای شهرستان ها است و یکی از فعال ترین رسانه ها اعم از رسمی و سایت ها را بافق دارد و این توانمندی خبرنگاران و رسانه های بافق را نشان می دهد و سبب بالندگی در حوزه شهرستان است.

وی در بحث احداث کارخانه فولاد کسری بافق با بیان اینکه این کارخانه طی دو مرحله مجری آن تغییر کرد و طی چند روز اخیر روند نارضایتی در فولاد بافق کسری داشتیم،تاکید کرد: حتما تذکرات داده شود تا کارها سرعت گیرد.

استاندار یزد در خصوص کمبود بودجه ادارت شهرستان این موضوع را مربوط به فرمانداری و وزارت کشور ندانست و افزود: ادارات باید این موضوع را از طریق ادارات استانی خود پیگیری کنند اما امسال در بحث بودجه جاری دستگاه ها با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا سقف بودجه جاری تغییری نکرده است ولی با افزایش حقوقی که در پایان سال 98 دولت انجام گرفت اکنون ادارت با کسری بودجه مواجه هستند.

طالبی در پاسخ به سوال خبرنگار در بحث استخدام معلولین در معادن بیان کرد: معادن الزامی برای اشتغال معلولین ندارند و این باید توسط ادارت دولتی انجام گیرد که در بحث استخدام رعایت شود، بخش خصوصی باید با تعامل بهزیستی و در بخش هایی که امکان تامین نیرو و استخدام برای معلولین آن وجود دارد،اقدامات و همکاری لازم را انجام دهد.

 

خبر: ن.رادمنش

عکس: عرفان مرشد زاده

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “انتخاب گزینه جدید برای فرمانداری بافق طی چند روز آینده / اصحاب رسانه بافق فعالترین خبرنگاران در استان هستند”

  • جناب نماینده یه نگاهی به اطرافیان خودشون بندازن ببینن گزینه مناسبی پیدا نمیکنن برای فرمونداری

  • سلام
    آقای استاندار باید توجه داشته باشند که بعضی از دوستان خبرنگار بخاطر منافع شخصی یا گروهی جوری دارن دخالت میکنند تو انتخاب مدیران و سمت و سوق دادن جریانات به سمت اهداف خود. به نظرم باید جایگاه افراد مشخص باشه و افرادو مدیران کل بخاطر خبرنگار دیدگاه و نظر خود را عوض نکنن. افرادی در داخل فرمانداری هستن که از نبود فرماندار با چند خبرنگار هم دیدگاه شده دنبال کردن جریان وطن دوستی دنبال فرماندار بافقی میباشند. فرماندار بافقی بد نیست ولی باید در این جایگاه افراد شایسته و کارکن انتخاب بشن نه افراد که دنبال خود نمای هستند. خبرنگاران و اصحاب رسانه افرادی شایسته و قابل احتراما, ایشالا دنبال حواشی و باند بازی نشوند.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده