رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر : ۱۰۹۲۸
  • چاپ خبر : نماز ظهر عاشوراي بافق ثبت ملي و بصورت زنده از صدا و سيما پخش شود

نماز ظهر عاشوراي بافق ثبت ملي و بصورت زنده از صدا و سيما پخش شود

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ با حضور مشاور استاندار و رئيس ستاد اقامه نماز استان ، امام جمعه ، فرماندار بافق و اعضاي ستاد اقامه نماز شهرستان بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه در ابتدا ضمن ابراز خرسندی و مطلوب خواندن اقامه نماز در […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ با حضور مشاور استاندار و رئيس ستاد اقامه نماز استان ، امام جمعه ، فرماندار بافق و اعضاي ستاد اقامه نماز شهرستان بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه در ابتدا ضمن ابراز خرسندی و مطلوب خواندن اقامه نماز در مساجد و ادارات سطح شهر خاطر نشان کرد : یکی از برنامه های صدا و سیما در ایام محرم پوشش برنامه دینی و مذهبی است لذا می طلبد صداو سیما نماز ظهر عاشورای بافقی را که با حضور جمع کثیری از مردم و عزاداران برگزار میشود انعکاس دهد.

فرماندار بافق با اشاره به حضور گسترده جوانان در نماز جماعت مساجد سطح شهرستان گفت : الحمدالله حضور جوانان در اقامه نماز جماعت بي نظير است و اين عمل و رفتار برگرفته از توجه خانواده ، جامعه و مسئولين به امر نماز و مسائل اعتقادي و ديني مردم دارالشجاعه است.

سيد مهدي طلايي مقدم ضمن تاكيد بر تشويق ، ترويج و انعكاس حضور جوانان در نماز جماعت خواستار انعكاس ويژه اين ويژگي در استان شد .

وي از نماز ظهر عاشورا در شهرستان به عنوان اقامه يك فريضه الهي و كم نظير دراستان يزد ياد كرد و افزود : انتظار مي رود مسئولان اجرايي با همكاري و همراهي نسبت به ثبت ملي اين فريضه و برنامه فرهنگي اقدام كنند و هر ساله از طريق صدا و سيما و شبكه هاي سراسري پخش شود.

رئيس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به كيفيت و كميت اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق گفت : اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق كم نظير است و معتقديم فرهنگ اقامه نماز جماعت در بافق حفظ شده است.

حجت الاسلام علي حبيبيان با تاكيد بر اقامه نماز به صورت جماعت در اكثر مساجد ، ادارات و نهادهاي شهرستان بافق گفت : نظر به سفارش علما و بزرگان دين براي اقامه نماز جماعت ، ارزش اين موضوع را مي رساند و مي بايست اين مهم در مدارس ، مساجد و ادارات بصورت جماعت و گسترده برگزار شود.

وي با اشاره به حلول ماه محرم و صفر از ارگانها و نهادهاي زيربط خواست با همفكري و هم انديشي تدبير انديشه شود تا هياتهاي عزاداري قبل از عزاداري به اقامه نماز جماعت در مساجد و تكايا اقدام كنند.

رئيس ستاد اقامه نماز استان يزد در ادامه با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و اينكه اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرستان بافق با شور و حال وصف ناپذيري برگزار مي شود ، خاطر نشان كرد : مي بايست به منظور تثبيت نماز ظهر عاشورا و تحكيم ستون دين اين مراسم در سطح استان و كشور به عنوان نمونه از طريق صداو سيما معرفي شود.

در پايان اين نشست پس از تبادل نظر و پيشنهادات اعضا مقرر شد ستاد اقامه نماز استان با همكاري و هماهنگي صدا و سيماي مركز يزد نسبت به پخش مستقيم نماز ظهر عاشورا از شبكه هاي سيما اقدامات لازم را بعمل آورند و اصحاب رسانه و مطبوعات نيز از طريق سايتهاي خبري و مطبوعات نسبت به پوشش و انتشار اين عمل ديني اقدام كنند.

photo_2015-10-11_14-47-06 photo_2015-10-11_14-47-15 photo_2015-10-11_14-47-19

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده