رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
  • کد خبر : ۱۲۷۲۸۱
  • چاپ خبر : نشست برنامه ریزی هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بافق

نشست برنامه ریزی هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بافق

معاون سیاسی فرماندار بافق با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: مشارکت همگانی و حضور مردم در صحنه نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دارد. به گزارش آفتاب بافق؛ در آستانه فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق جهت برنامه ریزی […]

معاون سیاسی فرماندار بافق با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: مشارکت همگانی و حضور مردم در صحنه نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دارد.

به گزارش آفتاب بافق؛ در آستانه فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق جهت برنامه ریزی برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی این هفته تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: هفته مبارزه با مواد فرصت خوبی است تا آحاد مردم در قبال مسئولیت اجتماعی و فرهنگی همگام با دولت در جهت برچیدن این بلای خانمان سوز قدم بردارند و در حوزه های مختلف همراهی و مشارکت داشته باشند.

سید محمد باقی زاده افزود: اثرگذاری سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران، اهل قلم، اصحاب رسانه و مطبوعات و هنرمندان هر کدام بسته به نوع ظرفیتی که دارند می توانند با آگاه سازی و بالابردن سطح اطلاعات جامعه، نقش بسزایی در حوزه مقابله، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.  

وی تصریح کرد: نبود حضور مردم و یا کاهش میزان همکاری عمومی و مشارکت ادارات دولتی در مبارزه با مواد مخدر، تأمین امنیت اجتماعی را با مشکل مواجه می کند و تاثیرات منفی در فرهنگ و رفتار جامعه برجای می گذارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق تاکید کرد: برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر باید اثر بخش بوده و از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره به روز شمار هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: روز سه شنبه 30 خرداد ماه به عنوان  «مشارکت همگانی، خیرین،مبارزه اجتماع محور با مواد مخدر»، روز چهارشنبه 31 خرداد ماه به عنوان  « میثاق با ولایت،تلاش جهادی،مبارزه همه جانبه با مواد مخدر»، روز پنجشنبه اول تیر ماه به عنوان «ایثارگران،شهدا، پیشگامان جامعه سالم و عاری از اعتیاد» ، روز جمعه دوم تیر ماه به عنوان  «معنویت، ورزش، پیشگیری از اعتیاد» ، شنبه سوم تیرماه به عنوان «ایمان و امید، یاریگران زندگی ، پیشگیری از اعتیاد» ، یکشنبه چهارم تیرماه به عنوان « درمان های نوین،  اشتغال، صیانت از بهبود یافتگان» و دوشنبه 5 تیرماه به عنوان « مبارزه هوشمند و دانش بنیان، عزم بین المللی و پیشگیری از اعتیاد» نام‌گذاری شده و در تمامی روزها در سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد برنامه‌های مورد نظر اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار بافق با اشاره به مهم ترین برنامه های این هفته گفت: دیدار با امام جمعه، گلباران مزار شهدا، برگزاری همایش دوچرخه سواری، طرح تعویض قلیان با لباس ورزشی، برگزاری مسابقه والیبال بین کارکنان ناجا و بهبود یافتگان شهرستان، برگزار همایش یاریگران زندگی در محیط های کار و تولید، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات و دوره های آموزشی، همایش صیانت از بهبودیافتگان، برپایی نمایشگاه با محوریت مبارزه با مواد مخدر و … از جمله برنامه های در هفته مبارزه با مواد مخدر سال 1402 در شهرستان بافق می باشد.

گفتنی است در این نشست برخی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بافق نظرات و پیشنهادت خود را در قبال اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کردند.

منبع: روابط عمومی فرمانداری بافق ​​​​​​​

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده