رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر : ۱۲۸۲۷
  • چاپ خبر : بی عدالتی شرکت گاز در مطالبه 230 میلیاردی از مجتمع فولاد بافق

بی عدالتی شرکت گاز در مطالبه 230 میلیاردی از مجتمع فولاد بافق

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان یزد؛ مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با اشاره به راه اندازی فاز اول کارخانه نورد میلگرد این مجتمع، گفت: فولاد بافق برای ادامه کار خود به گاز نیاز دارد که به این منظور درخواست استفاده از گاز طبیعی را در شهریور […]

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان یزد؛ مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با اشاره به راه اندازی فاز اول کارخانه نورد میلگرد این مجتمع، گفت: فولاد بافق برای ادامه کار خود به گاز نیاز دارد که به این منظور درخواست استفاده از گاز طبیعی را در شهریور سال گذشته به شرکت گاز استان ارائه کرده است.
سید محسن ابویی به بی عدالتی شرکت گاز در گازرسانی به این مجتمع اشاره و اظهار کرد: طبق مفاد “مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی” خط اختصاصی این مجتمع از میدان چغارت تا فولاد بافق با فاصله كمتر از 2 کیلومتر با هزینه اشتراک حدود 9 میلیارد ریال می باشد که شرکت گاز بر خلاف این مقررات خواهان مبلغ 230 میلیارد ریال با احتساب هزينه لوله گذاري فاصله بين شهر یزد به شهرستان بافق از این واحد تولیدی می باشد.
وی مطالبه اين مبالغ را ناقص و مغاير با مقررات و بر خلاف قانون عنوان کرد و افزود: این تخلف به صورت مکتوب و با اعلام دلایل کارشناسی و بر اساس مفاد “مجموعه مقررات و شرايط استفاده از گاز طبیعی” به استحضار مقامات مسئول رسید و در حال پیگیری است.
مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بر لزوم حمایت عملی از واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق محروم تأکید و بیان کرد: از افزایش تولید داخلی، ایجاد اشتغال و نهضت مبارزه با خام فروشی باید حمایت و از هر رفتار مغایر با ضرررسانی به تولید و اشتغال جلوگیری شود.
ابویی همچنین به بند الف ماده 158 قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در این قانون و در راستای حمايت از استقرار صنايع در شهرک ها و نواحی صنعتی و معدنی، به دولت اجازه داده شده در قالب بودجه‌هاي سنواتي كمك های لازم به‌ شهرک ها و نواحی صنعتی دولتی و غيردولتی به ويژه در امور تأمين راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودي واحدهای توليدى را در مناطق مختلف انجام دهد.
وی تصریح کرد: طرح فولاد بافق به عنوان بزرگترین طرح صنعتی استان و نخستین مجموعه جوار معدنی بافق به ظرفیت 550 هزار تن با هزينه ای بالغ بر 4600 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و بدون استفاده ار تسهيلات بانكی ایجاد و در اسفند ماه سال گذشته در برنامه سفر رييس جمهوری به استان يزد، راه اندازى شد.
مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: پيش بيني شده اين مجتمع در مجموع ، برای بیش از 1600 نفر اشتغال مستقيم و برای 10000 نفر نيز اشتغال غير مستقيم  فراهم  کند.

photo_2016-06-20_11-03-54 photo_2016-06-20_10-56-43 photo_2016-06-20_11-03-58 4244084_870

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده