رفتن به بالا
  • شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر : ۱۳۱۰۲
  • چاپ خبر : جريمه و توقیف خودروهای تخليه نخاله ساختماني در حاشيه شهر

جريمه و توقیف خودروهای تخليه نخاله ساختماني در حاشيه شهر

  مدیر خدمات شهری شهرداری بافق با اشاره به اينکه با گسترش شهرنشيني و افزايش ساخت‌و‌سازها ميزان توليد نخاله‌هاي ساختماني به مراتب افزايش يافته و به تبع آن مشکلاتي نيز در اين حوزه به وجود آمده است، گفت: از جمله اين مشکلات مي‌توان به تخليه ضايعات عمراني در محل‌هاي غيرمجاز مانند حاشيه جاده‌ها و معابر […]

139409251210307876719894

 

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق با اشاره به اينکه با گسترش شهرنشيني و افزايش ساخت‌و‌سازها ميزان توليد نخاله‌هاي ساختماني به مراتب افزايش يافته و به تبع آن مشکلاتي نيز در اين حوزه به وجود آمده است، گفت: از جمله اين مشکلات مي‌توان به تخليه ضايعات عمراني در محل‌هاي غيرمجاز مانند حاشيه جاده‌ها و معابر توسط افراد فرصت‌طلب اشاره کرد‌.

 

محمد قاسمی با بيان اينکه تخليه غيرمجاز خاک و نخاله و ضايعات ساختماني علاوه بر ايجاد اثرات مخرب زيستي محيطي و نازيبايي‌هاي بصري، آلودگي محيط زيست و بيماري‌هاي مختلف را نيز در پي خواهد داشت، عنوان کرد: از سوي ديگر وجود خاک و نخاله‌هاي ساختماني در مجاورت بلوار ها و معابر شهري امکان بروز حادثه را به ويژه در شب افزايش داده، و بعضا موجب آبگرفتگی معابر در حاشیه شهر می شود.

 

وی به ایجاد گود مناسب تخلیه نخاله های ساختمانی واقع در پشت کارخانه کاشی زمرد اشاره کرد و افزود: شهروندان در صورت توليد نخاله هاي ساختماني آن را با استفاده از خودروهاي مجاز به مرکز جمع آوري نخاله خارج از شهر انتقال دهند تا حاشيه شهر و اراضي ساخته نشده با وجود نخاله هاي ساختماني چهره زشتي پيدا نکند.

 

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق با تاکيد بر اينکه برخي راننده‌هاي خودرو‌هاي حمل ضايعات عمراني، با بي‌توجهي به اين امر، نسبت به تخليه آن در حاشيه کمربندي‌ها، معابر کم تردد و مبادی ورودی شهراقدام مي‌کنند، اظهار کرد: به اين علت شهرداری با برگزاري جلسات متعدد و تعامل مناسب  نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي شهرستان و سایر مراجع ذی ربط  اقدام به برخورد با متخلفین خواهد کرد.

 

قاسمی گفت: با تشکیل  اکيپ‌هاي ويژه و نصب دوربین در محورهاي مواصلاتي شهر، به صورت نامحسوس، در تمامي ساعات شبانه‌روز اقدام به کنترل مسیر ها کرده و با متخلفين برخورد قاطع می شود.

 

‌وی درباره نحوه برخورد با متخلفين بیان کرد: افرادي که اقدام به تخليه غيرمجاز پسماند ساختماني در سطح شهر و حريم آن مي‌کنند، علاوه بر جریمه نقدی و توقیف طولانی مدت خودرو،  مکلف به جمع‌آوري نخاله‌هاي تخليه شده هستند.

 

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق خطاب به شهروندان عنوان کرد: در صورت مشاهده حمل نخاله هاي ساختماني به مراکز غيرمجاز مراتب را با شماره های  32420880 ، 32422444  و یا سامانه 137 در میان بگذارند.

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده