رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
  • کد خبر : ۱۹۷۰
  • چاپ خبر : فوری: آیت الله مهدوی کنی دارفانی را وداع گفت

فوری: آیت الله مهدوی کنی دارفانی را وداع گفت

به گزارش  آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم انصاریان رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست. رییس مجلس خبرگان رهبری در روز چهارشنبه 14خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت دچار […]

به گزارش  آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم انصاریان رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.

رییس مجلس خبرگان رهبری در روز چهارشنبه 14خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد.

وی ساعتی پیش در بیمارستان قلب شهید رجایی در سن 83 سالگی دارفانی را وداع گفت. 

وی در سال ۱۳۱۰ در کن، حومه تهران به دنیا آمد. دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مسئولیت های کنونی وی بود. وی از پیش از انقلاب استاد درس اخلاق اسلامی و از روحانیون برجسته مخالف حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب نیز یکی از ۵ روحانی بود که هستهٔ اصلی شورای انقلاب را تشکیل می‌دادند. وی بعد از انقلاب به عنوان وزیر کشور و کفیل نخست‌وزیری پس از ترور شهیدان رجایی و باهنر به انجام خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

سایت خبری آفتاب بافق  این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده