رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
  • کد خبر : ۲۰۶۰۶
  • چاپ خبر : دلنوشته ای بمناسبت روز جهانی معلولین

دلنوشته ای بمناسبت روز جهانی معلولین

معلول از آن واژه هایی است که شرح الفاظیش و مصداق اجتماعیش، تفاوت و فاصله فراوان دارد. معلول در لغت آبستن معنای ناتوانی و نیاز است و در اجتماع ناظر بر صبر پیشگانی است که جزئی از توان ظاهری خود را داده اند و بسیاری بر توانمندی های پنهان خود افزوده اند، و این بیان […]

photo_2016-12-03_22-46-36

معلول از آن واژه هایی است که شرح الفاظیش و مصداق اجتماعیش، تفاوت و فاصله فراوان دارد. معلول در لغت آبستن معنای ناتوانی و نیاز است و در اجتماع ناظر بر صبر پیشگانی است که جزئی از توان ظاهری خود را داده اند و بسیاری بر توانمندی های پنهان خود افزوده اند، و این بیان نه اغراق است نه چاپلوسی بلکه کوتاهترین گزارشی است بر تمجید روز جهانی معلولین و تقدیر از آنهائیکه چنانچه عضو ناقصی دارند، افکارشان نافذتر است و چنانچه ذهنشان نارساست، در عوض عواطف و احساساتشان جانفزاست.

بیایید در سال همدلی با عزمی راسخ و همتی والا حول سه محور اساسی توانمند سازی– فرهنگسازی و دفاع از حقوق معلولین برنامه ریزی و با ترسیم و طراحی نقشه راه و تثبیت جایگاه خویش در افق سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی هوشمدانه و  دلسوزانه با استفاده از تجارب  در فکر پیشرفت معلولان باشیم تا بجای اینکه به عزیزان معلول بگوییم : توانمند عزیز تو در شهر خودت غریبی تو بهره ای از این شهر و سرزمین آباد نداری ، تو نمی توانی از خیابان ها ، پارکها، ادارات ، مدارس ، وسایل نقلیه عمومی ، امکانات تفریحی و حقوق شهروندی خود استفاده کنی ، راستی مگر تو از این اب خاک نیستی مگر تو شهروند این کشور نیستی پس چرا در شناسنامه ات نوشته اند ایرانی …. ، شیعه ….، صادره از ….؟

 

پس مسئولان محترم ، دوستان عزیز : معلولین برای احقاق حقوق شهروندی خویش دست نیاز به سوی شما دراز می نمایند ، باور کنید معلولین در بسیاری جهات توانا و با استعدادند فقط باید انها را پذیرفت ، به انها امکانات مناسب داد ، فرصت مشارکت انها را در اجتماع افزایش داد .

 

به شکرانه ی این نعمت که خداوند به شما سلامتی و دانش و تخصص عنایت فرموده است و با عنایت به سخن حضرت امام (ره) که خدمت معلولین ، خدمت به نبی اکرم(ع) است امیدواریم که در برنامه ریزی های خود در هر پست و مقام و حرفه ای که هستید به فکر معلولین باشید که دست و چشم و گوش و هوش شما قدرت و توانایی و امید و امنیت را در زندگی انها جاری خواهید کرد.

 

بیایید امسال به بهانه این روز از خود بپرسیم تا بحال برای معلولین واقعا چه کرده ایم؟ و تا سال آینده برای معلولین چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم.

چراکه روز جهاني معلولان فرصت مغتني براي ارج نهادن به تجارب و تواناييهاي همنوعاني كه با معلوليتهاي گوناگون دست و پنجه نرم مي كنند و نيز بازبینی در اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومي نسبت به پديده معلوليت در جامعه است.

 

اينجانب ضمن تبريك و تهنيت اين روز مبارك به همه معلولان و خانواده هاي محترم و صبور آنان و قدرداني از زحمات بي شائبه خادمين اين عرصه، اعم از بخش هاي دولتي و غير دولتي به ويژه خيرين محترم و سازمان هاي ياري رسان، امید دارم با همت و تلاش مضاعف دستگاههای اجرایی شهرستان، زمینه های لازم براي اجرایی شدن قوانین مصوب حمايتي در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امكانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولين شهرستان فراهم گردد.

مدیر عامل فراگیر معلولین بافق – محسن حیدری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده