رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر : ۲۱۸۴۴
  • چاپ خبر : ساخت 3 باب مدرسه با مشارکت ۳۵ درصدی شرکت سنگ آهن مرکزی +تصاویر

ساخت 3 باب مدرسه با مشارکت ۳۵ درصدی شرکت سنگ آهن مرکزی +تصاویر

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در دیدار با مدیر و معاونان آموزش و پرورش بافق از ساخت 3 باب مدرسه با مشارکت ۳۵ درصدی توسط این شرکت خبر داد. به گزارش آفتاب؛ محمد جواد عسکری در این دیدار با بیان اینکه باید فرهنگ عدم وابستگی به شرکت سنگ آهن در بین مردم نهادینه شود گفت: […]

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در دیدار با مدیر و معاونان آموزش و پرورش بافق از ساخت 3 باب مدرسه با مشارکت ۳۵ درصدی توسط این شرکت خبر داد.

photo_2017-01-04_16-50-15

به گزارش آفتاب؛ محمد جواد عسکری در این دیدار با بیان اینکه باید فرهنگ عدم وابستگی به شرکت سنگ آهن در بین مردم نهادینه شود گفت: شرکت سنگ آهن  در حال عبور از بحران است و انتظار داریم مردم عزیز هم  با توجه به مشکلات اقتصادی موجود ، شرایط خاص را مد نظر داشته باشند و جهت گذر از آن ما را یاری نمایند.

عسکری با اشاره به این که در حال حاضر تقریبا در هر محله یک آموزشگاه ساخته شده است گفت : مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان بویژه در دوره ابتدایی خیلی کمتر شده و انشاء الله با ساخت مدارس جدید ، این مشکلات به حداقل ممکن برسد .

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اینکه شرکت ، فشارهای سنگینی را تحمل می کند یادآور شد: حفظ  نیروی انسانی و پیگیری طرح های صنایع جوار معدنی دو محور اساسی در شرکت است.

وی افزود: مدیر شرکت فرزند همین مرز و بوم است و خوب می داند اخراج یک نیرو، از هم پاشیدگی خانواده هم نوع را به دنبال دارد.

عسکری با اشاره به اینکه بافق بیشترین جامعه کارگری را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: چگونه است که یک فرزند بافقی برای تحصیل در مرکز کشور برای شهریه ی یک سال 7 میلیون تومان  هزینه می کند اما در بافق ،  حاضر به مشارکت حداقلی نیستند؟

وی گفت : باید فرهنگ سازی شود که همه خودشان را در انجام این کار خیر سهیم بدانند و شرکت نیز همواره در رفع مشکلات زیر بنایی ، خود را یار و یاور آموزش و پروش  دانسته  و خدمتگزار فرزندان این مرز وبوم  بوده و می باشد .

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بر کمک و همکاری والدین به محل تحصیل فرزندانشان تاکید کرد و گفت: می بایست این فرهنگ درست نهادینه شود و اولیاء، مدرسه را خانه دوم فرزند خود بدانند.

عسکری در ادامه اظهار داشت: ۴ سال پیش برای جلسه ای در مدرسه حضور پیدا کردم وقتی دیدم مستخدم مدرسه با جعبه های میوه ای در حال تعمیر صندلی دانش آموزان  است عزم خود را به منظور تامین صندلی برای دانش آموزان مدارس بافق جزم کردم .

وی با اشاره به اینکه مدیر یک مدرسه نباید دغدغه پرداخت قبوض آب، برق و گاز  را داشته باشد گفت : باید طوری برنامه ریزی شود که با مساعدت و پیگیری اعضای انجمن اولیا ومربیان مدرسه ، مشکلات این چنینی حل شود و عوامل مدرسه تمام هم وغم خود را صرف  کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان بنمایند .

مدیر عامل در ادامه گفت: همانطور  که بسیاری از خانواده هابه وضعیت مبلمان منزل خود توجه ویژه ای دارند ، می طلبد  تا به فضایی که محل حضور فزرندشان است نیز  به عنوان” خانه ی  دوم ”  آن ها  عنایتی خاص داشته باشند .

عسکری همچنین  تصریح کرد: سنگ آهن  جهت سلامتی و رفاه مردم  در چند نقطه شهردستگاه آب شیرین کن تعبیه کرده و تحویل آبفا داده است تا نسبت به  نگهداری و در صورت نیاز تعمیر و تعویض وسایل آن اقدام لازم رابه  عمل آورند که  در این راستا شرکت به وظیفه خود عمل کرده است . همچنین  در امر بهداشت و تجهیز مراکز درمانی نیز فعالیت ها و مساعدت های بسیار خوبی انجام داده که همشهریان بزرگوار شاهد آن هستند .

در این جلسه ، مدیرآموزش و پرورش نیز ضمن خوش آمد گویی به  مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و هیات همراه ،  از حمایتها و همکاری شرکت در  حوزه ی  آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت:  جای افتخار است که یک نفر فرهنگی  به عنوان مدیر شرکت تلاش می کند و مشکلات آموزش و پرورش برایش کاملا ملموس است .

 وی یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش راکمبود فضای آموزشی وفرسوده بودن  تجهیزات مدارس بخصوص هنرستان ها دانست و اظهار کرد: با کمک های مسئولان شهرستان واستان بویژه  شرکت سنگ آهن مرکزی  و خیرین دیگر ، فضای آموزشی و پرورشی درسطح شهرستان در حال ساخت می باشد .در این راستا مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی  قول مساعد داد تا نسبت به مشارکت 35 درصدی در ساخت 3 باب مدرسه ، (تا انتهای مرحله اسکلت بتونی ) از هیچ گونه تلاشی دریغ ننماید . وی مساعدت ده میلیارد ریالی اخیر را نیز در همین راستا دانست و قول داد تا  مرحله ۳۵% نیز پوشش لازم صورت پذیرد تا پس از آن ،طبق تفاهم صورت گرفته در دفتر معاون عمرانی استانداری یزد  ، نوسازی مدارس استان نسبت به اتمام این پروژه ها اقدام نماید.

رنجبردر ادامه یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش را مسئله  تامین زمین دانست و گفت: در محله فخریه که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است ؛ متاسفانه هیچ فضای آموزشی و فرهنگی وجود ندارد و زمین مورد نیاز برای ساخت  مدرسه در نظر گرفته نشده که  باید زمین  مناسب  در محله خریداری گردد که این معضل در محدوده ی بلوار امام جعفر صادق (علیه السلام )  هم وجود دارد .

مدیر آموزش و پرورش بافق یادآور شد: با ساخت مدارس ،  تجهیزات آن توسط نوسازی مدارس استان تامین خواهد شد.

لازم به ذکر است: پایان بخش این نشست ، بازدید حاضران از پروژه های آموزشی در حال ساخت بود  که توضیحات لازم دراین زمینه را مدیر آموزش و پرورش  به اطلاع بازدید کنندگان رساند.

photo_2017-01-04_16-50-09

photo_2017-01-04_16-50-12

photo_2017-01-04_16-50-21

photo_2017-01-04_16-50-17

photo_2017-01-04_16-50-24

photo_2017-01-04_16-50-27

photo_2017-01-04_16-50-32

منبع: اطلاع رسانی شرکت

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده