رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر : ۲۲۱
  • چاپ خبر : ورود دستگاه سي‌تي‌اسکن به بيمارستان حضرت وليعصر(عج) بافق

ورود دستگاه سي‌تي‌اسکن به بيمارستان حضرت وليعصر(عج) بافق

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مرکز تصويربرداري بيمارستان وليعصر بافق به دستگاه سي‌تي‌اسکن مجهز شد. رئيس بيمارستان بافق در زمان ورود دستگاه به بيمارستان در خصوص ويژگي اين دستگاه گفت: با پيگيريهاي بعمل آمده از سوي شهرستان و استان و اخذ مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت و درمان همچنين تهيه و تامين زيرساخت‌هاي […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مرکز تصويربرداري بيمارستان وليعصر بافق به دستگاه سي‌تي‌اسکن مجهز شد.

رئيس بيمارستان بافق در زمان ورود دستگاه به بيمارستان در خصوص ويژگي اين دستگاه گفت: با پيگيريهاي بعمل آمده از سوي شهرستان و استان و اخذ مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت و درمان همچنين تهيه و تامين زيرساخت‌هاي موردنياز اقدام به خريد دستگاه سي‌تي‌اسکن از نوع philips ساخت کشور هلند نموده که به ياري خدا در آينده نزديك، اين دستگاه نصب و مشغول خدمات‌رساني به بيماران خواهند شد.

دکتر علي محمد افشاري از تامين اعتبار براي خريد دستگاه سي تي اسكن بيمارستان خبر داد و گفت: 1ميليارد و 700 ميليون تومان براي خريد يك دستگاه سي تي اسكن از طرف شرکت سنگ آهن مرکزي تامين اعتبار و قرارداد خريد آن منعقد شده است.

وي با اشاره به اينکه دستگاه سي ‌تي اسكن مي‌تواند براي تشخيص بيماريهاي مغز و اعصاب استفاده مي شود تصريح کرد: دستگاه سي تي اسکن چون مي تواند تفاوت بين خون تازه و كهنه را به تصوير بكشد، براي نشان دادن موارد اورژانس بيماريهاي مغزي بهترين كاربرد را دارد.

افشاري افزود : تشخيص بيمارهاي مادر زادي مانند بزرگي يا كوچكي جمجمه ،تشخيص تومورهاي داخل جمجمه‌اي و خارج مغزي ،خونريزي در قسمت‌هاي مختلف مغز و سكته‌هاي مغزي ، تشخيص بيماري اعضاي داخل شكمي مانند كبد ، لوزالمعده ، غدد فوق كليوي و بررسي بيماريهاي ريه نقش بسزايي در تشخيص بيماري بيماران دارد.

رئيس بيمارستان بافق خاطر نشان کرد: مرکز تصويربرداري بيمارستان وليعصر بافق شامل بخش‌هاي راديولوژي، سونوگرافي مي باشد که با ورود دستگاه سي‌تي‌اسکن اين مرکز کامل مي شود.

گفتني است فرماندار بافق در زمان ورود دستگاه سي تي اسکن با مراجعه به بيمارستان ضمن تقدير و تشکر از خدمات ارزنده مدير عامل شرکت سنگ آهن مرکزي و پيگيري هاي نماينده مردم بافق در مجلس و حوزه بهداشت و درمان ، خواستار تسريع در راه اندازي دستگاه شد که رئيس بيمارستان خبر از راه اندازي آن تا نيمه مهرماه سازي جاري را داد.

New0170 New0171

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده