رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر : ۲۲۵۵۱
  • چاپ خبر : “حفاظت از محیط زیست”با حضور دکتر وهاب زاده ( بوم شناس و ایده پردازمدرسه طبیعت در ایران)
همایش آموزشی؛

“حفاظت از محیط زیست”با حضور دکتر وهاب زاده ( بوم شناس و ایده پردازمدرسه طبیعت در ایران)

همایش حفاظت از محیط زیست با حضور دکتر وهاب زاده چهارشنبه 6 بهمن  ساعت 11 در سالن همایش آهن شهر برگزار می شود. به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر عبدالحسین وهاب زاده استاد مولف و از برجسته ترین نظریه پردازان محیط زیست که دیدگاه اکولوژیکی و فرهنگی او همواره مورد استناد دانشجویان و دانشگاهیان می باشد. […]

همایش حفاظت از محیط زیست با حضور دکتر وهاب زاده چهارشنبه 6 بهمن  ساعت 11 در سالن همایش آهن شهر برگزار می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر عبدالحسین وهاب زاده استاد مولف و از برجسته ترین نظریه پردازان محیط زیست که دیدگاه اکولوژیکی و فرهنگی او همواره مورد استناد دانشجویان و دانشگاهیان می باشد.
وهاب‌زاده لیسانس خود را در رشته کشاورزی از جندی شاپور اهواز و فوق لیسانس خود را در رشته علوم زیستی  از دانشگاه آیووا آمریکا دریافت کرد و تحت تأثیر مطالعه آثار دیوید لک بوم‌شناس و پرنده شناس مشهور انگلیسی برای تحصیل در مقطع دکتری رهسپار دانشگاه آبردین (اسکاتلند)  شد و رساله‌ای تحت عنوان بوم‌شناسی قمری خانگی در محیط‌های شهری را برای تز دکترایش انتخاب کرد. او برای انجام کارهای عملی مربوط به پایان نامه به ایران بازگشت ولی به علت تغییر و تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 و وقوع انقلاب فرهنگی و همچنین مرگ استاد راهنما همه چیز به هم ریخت و مقطع دکتری او نیمه تمام ماند.

وی بیش از ۴۰ سال در دانشگاه‌های مختلف ایران، بوم شناسی و علوم محیط زیست، تدریس کرد و هم‌اکنون در سمت مدیر مسئول یک مؤسسهٔ پژوهشی خصوصی در زمینه علوم زیستی مشغول به کار است. وهاب‌زاده در کمیتهٔ آموزشی اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعت  (IUCNN) نیز عضویت دارد.

عبدالحسین وهاب‌زاده از صاحب‌نظران برجسته محیط زیست در ایران محسوب می‌شود و از ویژگی‌های او برخورداری از دیدگاهی اکولوژیکی- فرهنگی است، به‌طوری‌که محیط زیست و تغییرات آن را صرفاً پدیده‌ای اکولوژیکی نمی‌داند بلکه به کنش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه دارد. از او مقالات چندی در نشریات معتبر به چاپ رسیده است. وهاب‌زاده در سال ۱۳۸۴ برندهٔ جایزهٔ ملی محیط زیست ایران شد و در سال ۸۵ جایزهٔ مهرگان علم برای کتاب «تنوع حیات» به ایشان اهدا گردید. وی همچنین در سال ۱۳۸۷ از سوی شهرداری تهران به عنوان یکی از سی خادم محیط زیست ایران معرفی شد.در سال ۹۴ نیز به دلیل چهل سال تدریس، پژوهش و ترجمه در حوزه علوم زیستی جایزه ترویج علم را دریافت کرد.

12345

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده