رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر : ۲۲۶۶۲
  • چاپ خبر : نماینده هر نگاهی داشته باشد فعالیت هایش در آن راستا اجرایی میشود
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور؛

نماینده هر نگاهی داشته باشد فعالیت هایش در آن راستا اجرایی میشود

محمدرضا صباغیان گفت: نماینده هر نگاهی داشته باشد اقدامات و فعالیت هایش در آن راستا انجام میشود. به گزارش آفتاب بافق؛ نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور سرپرست فرمانداری بافق، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهردار و جمعی از مسئولان و معاونان آموزش و پرورش در سالن […]

photo_2017-01-25_13-30-18

محمدرضا صباغیان گفت: نماینده هر نگاهی داشته باشد اقدامات و فعالیت هایش در آن راستا انجام میشود.

به گزارش آفتاب بافق؛ نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور سرپرست فرمانداری بافق، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهردار و جمعی از مسئولان و معاونان آموزش و پرورش در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش بافق برگزار شد اظهار داشت: نگاه نماینده به هر سمت و سویی باشد، اقدامات و فعالیت هایش باید در همان سمت و راستا انجام شود.

محمدرضا صباغیان افزود: یکی از مشکلات جامعه این است که نگاه مردم به نماینده در خصوص کار اجرایی است در صورتی که کمتر کسی به کار نظارتی نماینده توجه دارد.

صباغیان بیان داشت: در اصل اگر مجلس کارکرد اصلی خود را انجام دهد خود به خود همه مشکلات حل میشود و هر نگاهی که به مجلس است طبیعتا نمایندگان رسالتشان را به نحو احسن انجام میدهند.

وی به مشکلات و مسائل آموزش و پرورش در خصوص هزینه های مدرسه، امکانات و تجهیزات اشاره کرد و عنوان کرد: در رابطه با حل مشکلات اگر نیازی باشد از طریق مجلس پیگیری میکنم.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید دید آموزش و پرورش استان در کشور چه جایگاهی دارد؟ از لحاظ تحصیل، تعلیم و تربیت جایگاه بافق در استان درکجاست؟ چشم انداز آموزش و پرورش بافق در استان در چه جایگاهی قرار دارد و چند درصد آن عملی شده؟ ارتباطات شهرستان و استان در چه رتبه ای قرار دارد؟ جایگاه شهرستان از لحاظ جذب اعتبارات کمک های خیری کجاست؟ از لحاظ مدرک و تخصص جایگاه شهرستان کجاست؟ میانگین قبولی دانش آموزان شهرستان در چه جایگاهی قرار دارد؟ آموزش و پرورش استان یزد در وزارت آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی چه جایگاهی دارد و چند درصد از این نیروهای انسانی و معاونان و کارشناسان از استان یزد هستند؟ کیفیت آموزش چه رتبه ای دارد؟ وضعیت تشکل های فرهنگی و دانش آموزی چگونه است؟

محمدرضا صباغیان در ادامه گفت: در مجموع باید یک ارزیابی از کل حوزه های آموزشی داشته باشیم و ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم و برای ده سال آینده چه برنامه ای داریم؟ جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در ده سال آینده چقدر خواهد بود و نیازهای آینده ما چگونه خواهد بود؟ و همچنین وضعیت تحصیلی مدارس حمایتی با مدارس دولتی باید مقایسه شود.

صباغیان افزود: طرح همسان سازی حقوق در مجلس مطرح شد که اگر تصویب شود به نفع فرهنگیان تمام میشود.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان شد که حتما معلمین از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شوند و بیان داشت: در برنامه ششم مقرر شد سه درصد از درامد عمومی به آموزش و پرورش تعلق گیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده