رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۱
  • کد خبر : ۲۳۷۵
  • چاپ خبر : گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان شهرستان بافق برگزار شد

گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان شهرستان بافق برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ صبح امروز گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان بافق با حضور امام جمعه، فرماندار ، مسئولين برخي ادارات و هيئات مذهبي و ذاکرين اهل بيت اين شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بافق برگزار شد. فرماندار بافق در اين همايش ضمن تسليت ايام محرم ، […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ صبح امروز گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان بافق با حضور امام جمعه، فرماندار ، مسئولين برخي ادارات و هيئات مذهبي و ذاکرين اهل بيت اين شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين همايش ضمن تسليت ايام محرم ، با اشاره به فرهنگ عاشورا و بازپروري روحيات معنوي افراد در اين ماه اظهار داشت: حضور بي نظير دسته ها و هياتهاي عزاداري در دهه اول محرم بخصوص روزهاي تاسوعا و عاشورا، عظيم ترين همايش فرهنگي و مذهبي را خلق مي كند.

"سيد مهدي طلايي مقدم" افزود: شهرستان بافق يکي از شهر هاي شاخص استان در بحث عزاداري اهل بيت مي باشد.

وي اضافه كرد: بايد از برخي رفتارهاي نادرست كه ارزش هاي والاي حادثه عاشورا و عزاداري براي امام حسين (ع) را كمرنگ مي كند، خودداري كرد.

طلايي مقدم خاطرنشان كرد: رعايت شئونات اخلاقي و اسلامي در هياتهاي عزاداري از اهميت بسياري برخوردار است كه بايد توسط مسوولان اين هيات ها مورد دقت قرار گيرد.

فرماندار بافق يادآور شد: در ايام محرم گسترش فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر نيز از اولويت هاي اساسي بوده و شايسته است مورد تاكيد و توجه مسوولان هيات هاي مذهبي و اعضاي آن قرار گيرد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي بافق ضمن تسليت ماه محرم گفت: اين جلسه توجيهي به ضرورت ارتقاء سطح آگاهي و بينش مسئولين و هيئات امناء مذهبي و ذاکرين اهل بيت در خصوص مسائل فرهنگي، اعتقادي، شناخت آسيبها و مسيرهاي انحرافي و به جهت ايجاد انسجام و تمرکز در برنامه هاي هياتهاي مذهبي و افزايش بستر معنوي در ايام محرم تشکيل شده است.

"حجت الاسلام روحاني" ، رعايت منشور عزاداري که از سوي سازمان تبليغات اسلامي تدوين شده است را يادآورشد و با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري افزود: ايشان يكسري آسيب هايي در رابطه با نحوه برگزاري مراسم عزاداري را متذكر شدند و توصيه هاي ارزشمندي دارند كه بايد به دقت اجرا شود.

در پايان "حجت الاسلام افشاري" يکي از روحانيون اعزامي از قم در اين همايش با اشاره به مسئله آسيب‌شناسي و آفت زدايي از مراسم عزاداري امام حسين (ع) مطالبي بيان کرد.

New4607 New4609 New4611 New4614 New4625

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده