رفتن به بالا
  • شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
  • کد خبر : ۲۴۵۵۲
  • چاپ خبر : برگزار ی المپیاد درون مدرسه ای طرح ملی دادرس در مدارس مجری طرح در بافق

برگزار ی المپیاد درون مدرسه ای طرح ملی دادرس در مدارس مجری طرح در بافق

پنجمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس شهرستان بافق از دی ماه آغاز شد. به گزارش آفتاب بافق؛ طرح ملی دادرس با هدف آموزش دانش‌آموزان آماده در مواقع حوادث و بلایای طبیعی اجرا تا در هنگام وقوع بلایا و اتفاقات در مدارس اجرا شد تا دانش آموزان اولین امداد رسانان […]

پنجمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس شهرستان بافق از دی ماه آغاز شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ طرح ملی دادرس با هدف آموزش دانش‌آموزان آماده در مواقع حوادث و بلایای طبیعی اجرا تا در هنگام وقوع بلایا و اتفاقات در مدارس اجرا شد تا دانش آموزان اولین امداد رسانان خود باشند.

این طرح در هشت مدرسه متوسطه دوره اول، مدرسه نمونه اندیشه، شهید اکبریان، شیخ محمد تقی، مناجات، نمونه فردوس، زینب (س)، بهار علم آموزان و مدرسه رضوان برگزار گردید.

دانش آموزان پس از گذراندن آموزش های طرح ملی دادرس، در مسابقات آماده المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 دانش آموزان گروه هدف در هشت آیتم امدادی شامل (۱-پناهگیری و خروج ایمن ۲-ارزیابی و کنترل علایم حیاتی  ۳- احیای قلبی ریوی(cpr) ، ۴-خونریزی پانسمان و بانداژ  ۵-شکستگی و اتل بندی  ۶-حمل مصدوم  ۷-اطفای حریق  ۸- اسکان اضطراری )آموزش می بینند .. و درپایان دوره به رقابت میپردازند.

14 نفر برتر هر مدرسه در قالب یک تیم به عنوان نماینده مدرسه به مرحله شهرستانی راه پیدا می کنند.

 گفتنی است تیمهایی که موفق به کسب رتبه اول مرحله شهرستانی شوند در مرحله استانی این المپیاد حضور پیدا خواهند کرد..

در پایان رئیس هلال احمر از زحمات رییس اداره اموزش و پرورش تقدیر کرد

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده