رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر : ۲۴۷۳۲
  • چاپ خبر : حجاب حضرت زهراء (س) باید الگوی رفتاری همه زنان جامعه باشد+ تصاویر
امام جمعه بافق:

حجاب حضرت زهراء (س) باید الگوی رفتاری همه زنان جامعه باشد+ تصاویر

 به گزارش آفتاب بافق؛  امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق بمناسبت ایام شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام (ص) به بیان شرح خطبه فدکیه آن حضرت پرداخت و گفت : خطبه فدکیه بر خلاف اسم آن و ظن بعضی که گمان دارند بیان این خطبه برای چند متر ملک […]

 به گزارش آفتاب بافق؛  امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق بمناسبت ایام شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام (ص) به بیان شرح خطبه فدکیه آن حضرت پرداخت و گفت : خطبه فدکیه بر خلاف اسم آن و ظن بعضی که گمان دارند بیان این خطبه برای چند متر ملک و زمین بوده است، در دفاع از حریم اسلام و ولایت بوده است .

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی اضافه نمود : حضور حضرت صدیقه کبری (س) در جامعه و مسجد برای بیان خطبه فدکیه و سیره و رفتار آن یگانه دوران و بویژه حجاب و پوشش آن حضرت باید الگوی رفتاری همه زنان جامعه ما باشد و ما نباید بعنوان پیروان دین مبین اسلام و شیعیان آن حضرت راهی جز سیره تابناک ایشان را برگزینیم و بلکه باید با مظاهر ابتذال و افساد که شایسته جامعه دینی و شیعی ما نیست با تأسی به آن حضرت و ائمه هدی (ع) با امر به معروف و نهی از منکر مقابله کنیم .

سلیمانی در بخش دیگری از خطبه نماز با اشاره به متن خطبه فدکیه اضافه نمود : امیر المؤمنین علی (ع) سید و مولای همه اولیاء خداست و همه حرکات و سکنات وی تنها و تنها بر محور اخلاص و بدور از منیت ها بوده و هست و بنا به آنچه در احادیث اهل سنت می بینیم علی (ع) و رسول مکرم اسلام بسان یک روح در دو جسم تجلی پیدا کرده اند ، نبوت و امامت و لذا پیروی از علی ابن ابیطالب (ع) عین پیروی و اطاعت از رسول الله (ص) است .

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز این هفته خود با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از مسؤلین نظام برای ارائه گزارش پیرامون اقدامات انجام گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود : مسؤلان باید قدردان این مردم خوب و مؤمن باشند و برای خدمت به آنان برنامه داشته باشند ، مردمی که با شرایط سخت تحریم و فشار اقتصادی موجود با استقامت و پایداری پشت سر ولایت و رهبر فرزانه انقلاب و دفاع از ارزشها ایستاده و خم به ابرو نیاورده اند .

حجه الاسلام سلیمانی اضافه نمود : بحمد الله امسال نزول برکات الهی و بارش باران نسبتاً خوب بوده و اکنون نوبت مسؤلان و مدیران است که با برنامه ریزی دقیق بر روی مسائل کشاورزی و دامداری و توسعه و رونق آنها همت گمارند .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مداحی و مداحان تصریح کرد : مداحی و اشعاری که خوانده می شود باید سمت و سوی انقلابی و ولائی داشته باشد و الا حرکت در مسیر سکولاریسم است و این یعنی انحراف از خط امامت و ولایت . حجه الاسلام سلیمانی افزود : مداحان و شعراء باید در راستای انقلاب و نظام حرف بزنند و تابع اندیشه سکولار نباشند و همه باید بدانند که دین ما دین تولی و تبری است ، دین امر به معروف و نهی از منکر است و بواسطه همین هاست که اصل دین اقامه می شود و آفات آن شناخته و رفع می گردد .

خطیب نماز جمعه بافق در ادامه به رزمایش ولایت در آبهای نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره نمود و گفت : نیروهای مسلح دریائی ما در مساحتی بالغ بر دو میلیون متر مربع با تمام تجهیزات اقتدار و صلابت خود را به رخ استکبار جهانی و ایادی زبون او کشیدند و این یعنی پیام اقتدار و پایداری و اینکه ما صاحب اقتداریم و در مقابل تهدید و تحریم کمترین واهمه ای نداریم .

شایان ذکر است امام جمعه بافق در پایان خطبه ها با بیان فرارسیدن هفته نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و با گرامیداشت یاد و نام معمار کبیر انقلاب تلاش و همت این نهاد انقلابی را در رفع محرومیت از جامعه ستود و در آستانه سال نو آحاد مؤمنین و مؤمنات را به همراهی و دستگیری از طبقات مستضعف و محروم جامعه و پشتیبانی از این نهاد ارزشمند دعوت کرد .

عکس: بهنام بابائیان
منبع:روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه بافق

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “حجاب حضرت زهراء (س) باید الگوی رفتاری همه زنان جامعه باشد+ تصاویر”

  • محمد کمالی says:

    حضرت زهرا را باید از همه نظر بشناسیم و در زندگی الگو قرار دهیم. به نشر من مهمترین ویژگی حضرت زهرا توانائی ایشان در پرورش فرزند بود چونکه بعد از ایشان دیگر فرزندانی مانند فرزندان ایشان تربیت نکرد

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده