رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
  • کد خبر : ۲۵۳۰۵
  • چاپ خبر : “شهادت” يعني رسيدن به مرحله “از خود گذشتن”
یاداشت؛

“شهادت” يعني رسيدن به مرحله “از خود گذشتن”

“شهادت” يعني رسيدن به مرحله “از خود گذشتن” به قلم: محمدزاده رحماني* آفتاب بافق؛ امروز ٢٢ اسفند است؛ روزي كه در تقويم رسمي كشورمان، به نام روز “شهيد” نامگذاري شده است. اين روز، بهانه و مناسبتي است كه بيشتر از شهدا ياد كنيم و در مقابل عظمت آنها سر تعظيم فرود آوريم. از اين جهت […]

“شهادت” يعني رسيدن به مرحله “از خود گذشتن”

به قلم: محمدزاده رحماني*

آفتاب بافق؛

امروز ٢٢ اسفند است؛ روزي كه در تقويم رسمي كشورمان، به نام روز “شهيد” نامگذاري شده است.

اين روز، بهانه و مناسبتي است كه بيشتر از شهدا ياد كنيم و در مقابل عظمت آنها سر تعظيم فرود آوريم.

از اين جهت بايد در مقابل آنها سر تعظيم فرود آوريم كه از خود گذشتند تا كشورمان با همه داشته هايش بماند. همه كس نمي توانند به مرحله و مرتبه ” از خود گذشتن” برسند.

در ايام مختلف سال، يادواره هاي زيادي با عناوين مختلف براي شهدا برگزار مي شود؛ چقدر توانسته ايم اين موضوع “از خود گذشتن” را تبيين كنيم؟ يا اينكه در اين يادواره ها و مراسم مشابه ديگر سعي كرده ايم بنا به سليقه دست اندركاران و سخنران،  بعضا استفاده ابزاري و جناحي نموده و يا اينكه به صورت يك سويه، مطالب و حفظيات خود را به خورد مخاطب داده ايم.

خلاصه مطلب اينكه شهداي عزيز ميهن اسلامي يك سرمايه اجتماعي عظيم براي جامعه ما محسوب مي شوند ولي بياييم به جاي اينكه مرتب از اين سرمايه اجتماعي، هزينه كنيم سعي كنيم با برنامه ريزي و تلاش، در جهت ساختن نسلي حركت كنيم كه حاضر باشند براي توسعه و آباداني كشور و تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي از خود گذشتگي كنند، خواه در سنگر آموزش، كار و تلاش باشند و خواه در عرصه نبرد با بيگانگان.

* فرماندار شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده