رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر : ۲۶۷۹۰
  • چاپ خبر : بازدید مقام ارشد بافق از پروژه آب و فاضلاب شرکت سنگ آهن

بازدید مقام ارشد بافق از پروژه آب و فاضلاب شرکت سنگ آهن

“محمد زاده رحمانی” با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی از مخازن  و پمپ خانه های طرح بازدید کرد. به گزارش آفتاب بافق؛   فرماندار بافق در معیت مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی از مخازن و تصفیه خانه پروژه فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن بازدید کرد. فرماندار بافق در گفت و گویی کوتاه، اظهار داشت: […]

“محمد زاده رحمانی” با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی از مخازن  و پمپ خانه های طرح بازدید کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛   فرماندار بافق در معیت مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی از مخازن و تصفیه خانه پروژه فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن بازدید کرد.

فرماندار بافق در گفت و گویی کوتاه، اظهار داشت: چشم انداز این طرح استحصال ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه است که به صورت بازیافت فاضلاب شهری بافق به عنوان یک شهر کویری است.

وی افزود: شهر بافق ضمن این که یک شهر کویری هست، شهری است که روز به روز به نیاز آبی آن افزوده می شود و صنایع آن هم هر چقدر که کم آب خواه باشند در شهرستان بافق نسبت به تعداد صنایع موجود و صنایع جوار معدنی در حال احداث روز به روز هم برای خود صنعت هم برای فضای سبزش نیاز به آب دارند.

فرماندار بافق ادامه داد: یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر شهر بافق، بحث طرح فاضلاب شهری بود که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی اجرا می شود و روز به روز هم از پیشرفت فیزیکی قابل توجه سطح شبکه گذاری سطح شهر و هم در تصفیه خانه و هم در مخازنی که در ساخت است پیشرفت فیزیکی محسوس وجود دارد.

زاده رحمانی، اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۶ ، شاهد افزایش پیشرفت پروژه باشیم و طبق برنامه زمان بندی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

مهندس “عبدالله پور” مدیر پروژه آب و فاضلاب گفت: زمین پروژه تصفیه خانه به مساحت ۹۰ هکتار که از طریق منابع طبیعی به ما واگذار شده است. هم اکنون ۱۰ هکتار آن بعنوان سایت تصفیه خانه اختصاص داده شده که در حال ساخت ساختمان‌های اصلی و ساختمان‌های جنبی شامل مجموعه های حوضچه های ته نشینی واحد دانه گیر، ایستگاه بالابر فاضلاب واحد آشغالگیر، لاگون های لجن‌خشک‌کن و همچنین ساختمان‌های جنبی شامل اداری، آزمایشگاه، ایستگاه کلرزنی و بخش تعمیرات و بخش نگهداری می باشد. وی، مدت زمان قرارداد این پروژه را ۳۶ ماه عنوان کرد و افزود: ۲۴ ماه زمان ساخت و ۱۲ ماه آن زمان بهره برداری پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول، ظرفیت تصفیه‌خانه در فاز اول اجرایی را ۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۴۵ هزار نفر دانست و ادامه داد: در فاز دوم با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت معادل ۶۵ هزار نفر در انتهای طرح جهت استحصال ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه که جهت مصرف در صنعت و فضای سبز طراحی و پیش بینی شده است.

  مدیر پروژه آب و فاضلاب از لوله گذاری ۷۰ هزار متر  لوله گذاری در شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: لوله گذاری حدود ۱۲۰ هزار متر باقی‌مانده که در صورت بهبود بازار سنگ آهن و بهبود نقدنیگی ظرف مدت ۱۸ ماه آینده نصب انشعابات را آغاز خواهیم کرد.

 وی یادآور شد: چنانچه دقیقاً پیشرفت پروژه مورد بررسی قرار گیرد در سال اول یعنی سال ۹۴ بیشترین مقدار کار شده ولی به‌دلایل مشکلات نقدینگی از سال دوم به بعد یعنی سال ۹۵ با رکود شدید قیمت سنگ آهن در ایران و جهان روبرو بودیم و به دلیل عدم تزریق منابع مالی پروژه با کندی پیش رفت.

ذکر این نکته الزامی است که در سال ۹۵ بطور کلی اکثر پروژه ها در سطح ملی دچار بی پولی و رکود بودند و با توجه به تمامی جوانب و سیاست‌های اعمال شده توسط کارفرما پیشرفت پروژه نسبت به پروژه های آب و فاضلاب در سطح کشور مناسب و خوب ارزیابی می‌گردد.

وی، متوسط اجرای شبکه در کشور را سالی ۱۰ کیلومتر دانست و گفت: ما توانستیم به طور متوسط سالی ۲۷ کیلومتر لوله گذاری کنیم که جمعا تا کنون ۷۰ کیلومتر لوله گذاری شده است و با پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۹۵ به میزان ۳۵ درصد در بخش شبکه (لوله گذاری) و ۱۳ درصد در تصفیه خانه پیشرفت داشتیم.

مدیر پروژه تصریح کرد: مخزن جدید احداث ۲۰ هزار مترمکعبی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در حال اجرا می‌باشد که ان‌شاء‌الله طبق برنامه تا پایان سال مخزن فوق به بهره برداری خواهد رسید.

عکس:mtb1353

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده