رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
  • کد خبر : ۳۰۵۵۱
  • چاپ خبر : کودکان فال فروش، معضلی اجتماعی در چھره شھر

کودکان فال فروش، معضلی اجتماعی در چھره شھر

به قلم: ناهید مظفری آفتاب بافق؛ کودکان فالفروش یا راه ‌حل رفع آسیب‌های اجتماعی/ كار كردن بدون حب و بغض امیدوارم بشه گامهایی در رفع مسائل اجتماعی برداریم دست روی دست می‌گذاریم تا بالاخره یک آسیب پیدا شود، رشد کند، افراد زیادی از جامعه را درگیر کند و بعد تازه به فکر چاره می‌افتیم، کارشناس […]

به قلم: ناهید مظفری

آفتاب بافق؛ کودکان فالفروش یا راه ‌حل رفع آسیب‌های اجتماعی/ كار كردن بدون حب و بغض

امیدوارم بشه گامهایی در رفع مسائل اجتماعی برداریم

دست روی دست می‌گذاریم تا بالاخره یک آسیب پیدا شود، رشد کند، افراد زیادی از جامعه را درگیر کند و بعد تازه به فکر چاره می‌افتیم، کارشناس می‌آوریم، جلسه پشت جلسه، طرح پشت طرح و بالاخره با ارائه یک طرح، افرادی را که در این پدیده گرفتار شده‌اند، حمایت می‌کنیم.

 بماند هزینه‌ها و اعتباراتی که باید خرج کنیم تا جلوی پیشرفت آسیب پیدا شده را بگیریم. اینکه دست روی دست می‌گذاریم خود یک آسیب است.

بهتر نیست روی پیشگیری تمرکز کرده و علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم؛ یعنی قبل از اینکه آسیبی پیدا شود و یقه خیلی از ما، شما و جامعه را بگیرد، جلوی رشد آن را بگیریم و نگذاریم اصلاً در زندگی و جامعه ما سرک بکشد، چه برسد به اینکه همه جا جولان بدهد و تازه ما به جای چاره‌اندیشی برای جلوگیری از بروز آسیب به فکر حمایت کردن بیفتیم. چرا که بروز هر مسئله اجتماعی بسترساز آسیب اجتماعی است،

 امروزه از سوی دستگاه‌های متولی بسیار می‌شنویم که طرح هایی را در قالب  حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی مثل  کودکان کار و خیابان، متکدیان و زنان بی‌سرپرست، مصرف‌کنندگان مواد مخدر و… ارائه می‌دهند.

با اینکه به نظر می‌رسد از سوی کارشناسان بارها و بارها چگونگی بروز آسیب‌ها در شکل و شمایل‌ مختلف رصد شده است ولی هنوز طرحی را که بتواند به‌جای حمایت، جنبه پیشگیری داشته باشد، در دستور کار قرار نداده‌ایم.

مثلاً ایجاد مراکزی برای حمایت از کودکان کار و خیابان  یا طرح‌های این چنینی که هر روز حداقل با چند نوع از آن برخورد می‌کنیم  به تنهایی کافی نیست باید ریشه‌یابی کنیم.سخن از کودکان کار و خیابان شد

مدتی است در نقاط مختلف شهر شاهدکودکان فال فروشی هستیم که با التماس جلو رهگذران را میگیرند و درخواست خرید فال میکنند

فالی هم که میفروشند برگه ای است کوچیک که نا منظم برش خورده و حتی نوشته های داخل کاغذ هم خوانا نیست

جای بسی تاسف است!!!!

استان و شهر ما که به دارالعباده و دارالشجاعه شهره خاص و عام است این چنین قشری داشته باشد

بارها طرح موضوع کردم و عنوان شد  اما متاسفانه هیچ تاثیری نداشت و با جملاتی این چنین مواجه شدم اینا بافقی نیستن. اصلا ایرانی نیستن. افغانی هستند, افغانی و ایرانی بودن چه فرق داره وقتی انسانند؟؟؟ وقتی شهروند بافقی محسوب میشوند؟؟؟ وقتی آینده فرزندانمان را در خطر میبینیم؟

 آسیب های اجتماعی مثل یک زخم میباشد که اگر آن را از جریان هوا دور نگهداریم، آلوده و عمیق‌تر می‌شود.

راه‌حل رفع آسیب‌های اجتماعی كار كردن بدون حب و بغض است, نمی‌توانیم روی آسیب‌های اجتماعی سرپوش بگذاریم بلكه باید تمام توان خود را بكار بگیریم و علل آن را بشناسیم، سپس ارائه طریق كنیم».

اگر الان به فکر نباشیم باید منتظر پیداشدن  تشکیلات شکیبهایی  باشیم که از کودکان معصوم در برای رسیدن به خواسته های شوم و پلیدشون استفاده میکنند

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “کودکان فال فروش، معضلی اجتماعی در چھره شھر”

  • دوست عزیزی که به موضوع توجه کردین از شما متشکر و سپاسگزاریم.مواردی که فرمودین هست اما این افراد بومی نیستند و یکی از معضلات شهر ما در آینده هست الان جدی نمیگیریم …بعدا که به مشکل برخوردیم به فکر چاره میفتیم…عاجزانه از مسئولین خواهشمندیم پیگیری کنند..یکی از اون موارد خانومهای غیر بومی هست که یه ماشین در اطراف شهر پیادشون میکنه درب خانه ها رو میزنن و به چیزی کمتر از پول راضی نمیشن…و مورد دوم همین که شما اشاره کردین بنده هم یکبار از این فالها خریدم اما دفعات بعد نه…اونا هم غیر بومی هستن و جالب اینجاست که کم کم لهجه ی ما رو هم به خوبی دارن یاد میگیرن دو روز دیگه این غیر بومی ها رو از بومی ها تشخیصشون هم نمیدیم.دلیلشم اینه که یه سری افراد خونه هاشونو خونه که چه عرض کنم گاراژ خونشونو به خاطر چندر غاز پول به ۲۰ نفر اجاره میدن اجاره خونشونم نفری حساب میکنن.حالا بماند که این اقلیت غیر بومی از چه شهری و با چه دینی هستن که همگی خوب میدونیم?پس لطفا به فکر چاره باشین!!!!!

  • سرکار خانم مظفری ممنون از یادآوری تون ولی فکر نکنم کسی به فکر چاره باشه امیدوارم هرگز این معضل اجتماعی گریبانگیر شهر ما نشود.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده