رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
  • کد خبر : ۳۰۹۴۷
  • چاپ خبر : بافقی ها در نمایشگاه صنایع دستی یزد، مجموعه ای جذاب و دیدنی از فرهنگ ایرانی

بافقی ها در نمایشگاه صنایع دستی یزد، مجموعه ای جذاب و دیدنی از فرهنگ ایرانی

دهمین نمایشگاه صنایع دستی استان یزد به منظور معرفی تولیدات صنایع دستی استان و  فراهم کردن بستری برای ارائه محصولات متنوع و بازدید همه علاقمندان از قشرهای مختلف جامعه از چهارشنبه 14 تیرماه تا 18 تیرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می شود. به گزارش آفتاب بافق؛ طاهره زینلی مدیر عامل شرکت […]

دهمین نمایشگاه صنایع دستی استان یزد به منظور معرفی تولیدات صنایع دستی استان و  فراهم کردن بستری برای ارائه محصولات متنوع و بازدید همه علاقمندان از قشرهای مختلف جامعه از چهارشنبه 14 تیرماه تا 18 تیرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ طاهره زینلی مدیر عامل شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس بافق و  مسول غرفه حصیری این شهرستان در نمایشگاه تخصصی حصیر، زیلو و زیر انداز یزد گفت:  این نمایشگاه زیبا که روز گذشته با حضور استاندار یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولان محلی در محل دایمی نمایشگاه های یزد افتتاح و تا تاریخ ۱۸تیرماه ادامه دارد.

وی افزود : با برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار عالی برای هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی بوجود آمده و مجموعه ای کامل از صنایع دستی نقاط مختلف کشور با آداب و رسوم و لباس محلی در نمایشگاه صنایع دستی یزد حضور دارند.

سیاه چادر های عشایری؛ اجرای موسیقی و برنامه های محلی در کنار برپایی بیش از دویست غرفه از جذابیت های این نمایشگاه می باشد.

تنوع بافته های حصیر ی از استانهای سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان،  گیلان و خراسان جنوبی فرصتی عالی جهت گرفتن نمونه کار و آموزش و تولید نمونه های جدید را برای هنرمندان حصیر باف بافقی فراهم کرده است که باحمایت مسئولان ذیربط میتوان علاوه بر ارتقا تولید سنتی و انجام کارهای تلفیقی به ارتقا سطح کیفی تولیدات صنایع دستی بافق پرداخت.

حضور استاندار یزد و مسئولان دیگر در غرفه های، پیش بافان سپهر ایساتیس، کمپ شهید برزگری(کاراکال)، کمپ شن و شادن بافق و صحبت با هنرمندان از دیگر برنامه های جنبی در  روز افتتاحیه نمایشگاه بود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده