رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
  • کد خبر : ۳۱۰۷۱
  • چاپ خبر : تلاش یک روحانی بسیجی در منطقه سبزدشت بافق/کم آبی اصلی ترین مشکل این کارآفرین
در گفتگو با روحانی کارآفرین:

تلاش یک روحانی بسیجی در منطقه سبزدشت بافق/کم آبی اصلی ترین مشکل این کارآفرین

حجت الاسلام علی اسفندیاری، بسیجی پایگاه موسی بن جعفر (ع) روستای شیطور در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج بافق در رابطه با طرح های اقتصاد مقاومتی که در منطقه سبزدشت اجرا کرده است گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و با توجه به اینکه من تجربه کار […]

حجت الاسلام علی اسفندیاری، بسیجی پایگاه موسی بن جعفر (ع) روستای شیطور در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج بافق در رابطه با طرح های اقتصاد مقاومتی که در منطقه سبزدشت اجرا کرده است گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح کردند و با توجه به اینکه من تجربه کار کشاورزی را داشتم و میتوانستم در کنار تبلیغ و سخنرانی اوقات بیکاری خود را به تولید مشغول شوم،تصمیم گرفتم در این منطقه نیز به کار کشاورزی بپردازم.

وی در ادامه افزود: اسفند 93که وارد روستای شیطور شدم تصمیم گرفتم همچون گذشته به کار کشاورزی مشغول شوم ،البته در قبل نیز به فکر کشاورزی بودم وقتی به این منطقه آمدم متوجه شدم در اینجا زمین برای کشاورزی آماده است.به همین دلیل یک طرح 70صفحه ای زرشک نوشتم که در دست بخشدار است و منتظرم که تحویل دهند تا کار را شروع کنیم .

این کار آفرین در خصوص کشت زعفران در منطقه سبزدشت بیان داشت:خوشبختانه یکی از اهالی روستا حدود 800متر زمین در اختیارم قرار داد و تابستان 95 تصمیم گرفتم زعفران بکارم که این زمین را زیرکشت زعفران بردم و ان شاءالله امسال محصول خواهد داد.

اسفندیاری در رابطه با فعالیت همسرش خاطرنشان کرد:90درصد فعالیت در زمینه کاشت به عهده همسرم بود و ایشان در این زمینه بسیار زحمت کشیدند واگر تلاش همسرم نبود شاید من نمی توانستم این کار را به سرانجام برسانم.

وی از اینکه مشوق مردم روستا برای کشت زعفران شده بود احساس رضایت مندی کرد و بیان داشت:بعد از اینکه این زمینها را زیر کشت زعفران بردم مردم نیز تشویق شدند زعفران بکارند وبه جهاد کشاورزی مراجعه و در خواست پیاز زعفران کردند که حدود 17تن پیاز زعفران از منطقه بیرجند خریداری شد.

این کارآفرین در خصوص کشت گل محمدی گفت:از آنجائی که به گل محمدی علاقمند هستم تصمیم گرفتم در کنار زعفران یک باغ گل محمدی نیز ایجاد کنم ،البته در این زمینه تحقیقاتی نیز انجام دادم . نهال های گل محمدی را از جهاد کشاورزی بهاباد تهیه کردم و زمینی با مساحت 2600متر زیر کشت نهال گل محمدی قرار دادم و حدود 350نهال در این زمین کاشته شد.

اسفندیاری در پایان از شورا ومسئولین پایگاه ودهیارروستا تشکر و قدردانی کرد و گفت:از مسئولین انتظار دارم که مشکل آب را برایم حل کنند زیرا تنها مشکلی که برای این باغ گل وجود دارد کمبود آب است. ان شاءالله این باغ مقدمه ای باشد برای ایجاد کارگاه عرق گیری در منطقه که اگر راه اندازی شود حدود 10نفر اشتغال زائی خواهد داشت .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده