رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر : ۳۲۱۲۸
  • چاپ خبر : نشست مشترک فرماندار بافق با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور

نشست مشترک فرماندار بافق با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور

به گزارش آفتاب بافق؛ در جلسه ای که صبح امروز در دفتر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با حضور فرماندار  و سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق  برگزار گردید بر لزوم ایجاد خلاقیت در صنایع دستی حصیری تاکید گردید. در همین راستا اعلام شد در این خصوص طراح برای ایجاد طرح […]

به گزارش آفتاب بافق؛ در جلسه ای که صبح امروز در دفتر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با حضور فرماندار  و سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق  برگزار گردید بر لزوم ایجاد خلاقیت در صنایع دستی حصیری تاکید گردید.

در همین راستا اعلام شد در این خصوص طراح برای ایجاد طرح جدید روی کاربرد و شکل و مواد اولیه با هماهنگی معاونت صنایع دستی اداره کل در نظر گرفته شود .

همچنین در رابطه با حمایت از صنعتگران حصیر بافی و بافندگان این شهرستان از سوی معاونت سازمان خرید تضمینی صورت خواهد گرفت و به این صورت خواهد بود که کالاهای تولیدی حصیری از هنرمندان خریداری گردد.

پیرامون افتتاح گالری صنایع دستی در کاخ نیاوران از هنرمندان حصیر باف شهرستان که دارای آثار قابل توجه ای برای ارائه هستند و به سمت سوی ترکیب حصیر با سایر صنایع دستی مانند چرم و سفال رفته اند آثار خود را جهت معرفی در سطح ملی در این نمایشگاه که دوشنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد ارائه دهند.

همچنین در این نشست بر لزوم تهیه سند توسعه برای حصیر بافی شهرستان با حمایت مالی معاونت سازمان میراث فرهنگی تاکید گردید.

 جهت ارتقاء و توسعه حصیر بافی با حمایت معاونت صنایع دستی و پیگیری شهرستان بحث اخذ نشان مرغوبیت جهت صنایع دستی حصیری مطرح شد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده