رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر : ۳۲۲۵۵
  • چاپ خبر : حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی از پیام های مهم حج است
امام جمعه بافق :

حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی از پیام های مهم حج است

به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق با اشاره به ولادت موفور السرور حضرت ثامن الحجج ، آقا علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) و تبریک این روز خجسته ، وجود آقا امام رضا را برای ملت و مملکت ایران اسلامی مایه عزت […]

به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق با اشاره به ولادت موفور السرور حضرت ثامن الحجج ، آقا علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) و تبریک این روز خجسته ، وجود آقا امام رضا را برای ملت و مملکت ایران اسلامی مایه عزت ، برکت و عظمت دانست و با بیان اینکه این امام همام (ع) کریم اهل بیت (ع) است گفت : امروز به یمن وجود مبارک آقا ثامن الحجج (ع) کرامت ایشان ایران اسلامی را در بر گرفته و شایسته است تا با تأسی به ایشان همه خود را به کرامت رضوی مجهز نمایند .

سلیمانی در ادامه با بیان نشانه های کرامت اظهار داشت : کرامت به هر کسی نمی رسد و انسان کریم اولین ویژگی او اینست که برای حفظ آبروی دیگران و گره گشائی از محرومین و مستضعفین جامعه از خود هزینه می کند . وی ادامه داد : کرامت تنها به هزینه کردن مالی ارتباط ندارد و گاهی باید برای حفظ آبروی دیگران وارد عمل شد و از خود مایه گذاشت و این انسان کریم است که با همت والایش گره کار از مشکلات دیگران بدون سؤال آنان باز می کند و این ارزش دارد .

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری (مد ظله) و با بیان اصل 110 قانون اساسی تصریح کرد : رئیس جمهور در قبال رأی مردم و تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری، یعنی هم در قبال مردم و در پیشگاه خداوند متعال مسؤل و پاسخگو است .

سلیمانی ادامه داد : سخنان ارزنده مقام معظم رهبری باید نصب العین همه خدمتگزاران و مسؤلین باشد و این رهنمود های ده گانه ولی امر مسلمین جهان (ایده الله تعالی) در این مراسم خطاب به رئیس جمهور و همراهان ، برای ایشان و مجموعه دولتمردان باید بسان چراغ راه دولت در چهار سال آتی باشد .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از خطبه نماز با اشاره به تحریم های ظالمانه کنگره امریکا تصریح کرد : بحمد الله تعالی با وجود رهبری نظام ، مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی، قوای مسلحه و بویژه سپاه قهرمان و بسیجیان سلحشور و جان برکف، این تحریم ها راه بجائی نخواهد برد و آمریکا و ایادی او هیچ غلطی نمی توانند بکنند .  وی در ادامه گفت : آمریکا بدنبال حذف سپاه و بسیج از بدنه نظام است و باید به او گفت امروز و برای همیشه بحول و قوه الهی بسیج و سپاه ما با تمام قدرت در مقابل دشمن ایستاده است زیرا فرهنگ عاشورائی در متن زندگی این دلاور مردان نهادینه شده است .

حجه الاسلام سلیمانی سپس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤلین حج امسال ضمن بیان ویژگی های یک حج ابراهیمی و خطاب به حجاج اظهار داشت : حج ابراهیمی منهای برائت حج نیست و پذیرفته هم نمی شود و حجاج بزرگوار بدانند که حفظ وحدت و یکپارچگی از پیامهای مهم حج است . وی گفت : فترت حج، فرصت خوبی است تا انسان به تزکیه نفس بپردازد و این ایام با عظمت را به بطالت و گشت و گذار در بازار نگذراند بلکه باید به دعا و نیایش و نماز اول وقت توجه داشت تا حجی پذیرفته داشته باشید.

شایان ذکر است امام جمعه بافق در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به رویداد 17 مرداد ، روز خبرنگار ، 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت ایه الله حائری یزدی مؤسس حوزه با عظمت علمیه قم اشاره و موجزاً در این موارد ایراد سخن نمود .

روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده