رفتن به بالا
  • جمعه - ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر : ۳۳۳۳۰
  • چاپ خبر : عزم دولتمردان برای تحقق جایگاه واقعی سند چشم انداز

عزم دولتمردان برای تحقق جایگاه واقعی سند چشم انداز

امام جمعه بافق: دولت تمام نیرو و توانش را بکار ببندد تا سند چشم انداز را به جایگاه شایسته خودش برساند به گزارش آفتاب بافق؛ نماز جمعه این هفته شهر ولایتمدار و شهید پرور بافق به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق و با حضور باشکوه امت ولایتمدار بافق […]

امام جمعه بافق: دولت تمام نیرو و توانش را بکار ببندد تا سند چشم انداز را به جایگاه شایسته خودش برساند

به گزارش آفتاب بافق؛ نماز جمعه این هفته شهر ولایتمدار و شهید پرور بافق به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق و با حضور باشکوه امت ولایتمدار بافق در محل مسجد جامع بافق اقامه شد .

خطیب نماز جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته به طرح مبحث گامهای شیطانی و راههای نفوذ شیطان در زندگی انسان پرداخت و گفت : شیطان با ترفند های مختلف انسان را گمراه می کند و به دام فحشاء و منکرات گرفتار می کند.

حجه الاسلام سلیمانی اضافه نمود : وقتی قباحت و زشتی گناه در زندگی انسان از بین برود، این انسان جسارت می کند و در عیان و آشکار هم گناه می کند.

خطیب نماز جمعه بافق با بیان اینکه وسواس یکی از دامهای مؤثر شیطان است تصریح کرد : وسواس در سه حوزه فکری ، عملی و اجتماعی خود را نشان می دهد و وسواس فکری بدترین نوع آن است زیرا شیطان با این ترفند انسان را به ایجاد شبهه در ارزشها و دین می کشاند که سرانجامی جز گمراهی ندارد . وی ادامه داد : با همین وسواس فکری است که نماز اول وقت به تأخیر می افتد و با همین نوع وسواس است که انسان در عرصه پُست و مقام که محل خدمت به خلق الله است پَست می شود .

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤلین فرهنگی استان های یزد و همدان و طرح موضوع نقش جوانان در انقلاب توسط معظم له اظهار داشت : جوانان ما در انقلاب از نظر تقوا ، خلاقیت و ابتکارات نقش عظیمی داشتند و همین جوانان عزیز باید بدانند که بواسطه همین اخلاص و پاکی است که بیشتر در تیر رس گامهای شیطان قرار خواهند گرفت و لذا باید همیشه مراقبه داشته باشند .

حجه الاسلام سلیمانی سپس با اشاره به شبهه پراکنی دشمنان در محیط مجازی ادامه داد : مسؤلین فرهنگی باید به نیاز های جوانان ما توجه کنند و پاسخگوی شبهاتی باشند که جوانان طرح می کنند زیرا اگر خلاف این واقع روی دهد طبیعی است که جوان هم راه دیگری را انتخاب و خدای ناخواسته به گمراهی می افتد .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از خطبه دوم به تقارن هفته دولت امسال با شهادت مظلومانه شهیدان رجائی و باهنر اشاره نمود و گفت : راه و سیره شهیدان رجائی و باهنر باید برای همه دولتمردان ما در همه اعصار الگو باشد و بالتبع دولت دوازدهم نیز باید بر همین اساس عمل نماید و به مسائل و مشکلات جامعه و بویژه مشکلات قشر جوان و محروم توجه وافر نماید و این دولت باید به موضوع اشتغال و تولید که دغدغه ولی امر مسلمین جهان نیز هست همت بیشتر بگمارد .

سلیمانی ادامه داد : همگان بدانند که حل مشکلات کشور با مدیریت جهادی و انقلابی ممکن و میسر است و همین مدیریت جهادی می گوید که نباید به اقتصاد متکی به نفت امیدی داشت بلکه باید این رویه غلط را متوقف و جایگزین دیگری برای آن یافت تا بتوان در ادامه خباثت های دشمنان انقلاب همچنان با اقتدار ایستاد و از ارزشها دفاع کرد .

شایان ذکر است ، حجه السلام سلیمانی در ادامه خطبه دوم به تسلیت ایام شهادت حضرت باقر العلوم (ع) و توصیه تبعیت از سیره تابناک آن امام همام (ع) را نمود و نیز با ذکر شمه ای از حماسه عاشورا در آستانه شهادت آقا مسلم ابن عقیل(ع) یاد و نام آن پیام آور سید و سالار شهیدان (ع) را گرامی داشت، و ایضاً یاد و نام شهداء جمعه خونین حج، خواهران سکینه عسکری و بتول شیخ العارفین را نیز گرامی داشت و در پایان ادامه داد : هم اکنون شورای اسلامی شهر بافق نیز در آغاز راه خدمتگزاری به مردم است و اعضاء شورای اسلامی شهر باید تنها به وظایف قانونی خود عمل نمایند و از حاشیه پردازی اجتناب کنند، بروند وظایف قانونی خود را که مصوب مجلس است بخوانند و آشنا شوند و در همان جهت هم حرکت نمایند و در این راستا وفاق و همدلی و وحدت بهترین عامل موفقیت آنها خواهد بود .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده