رفتن به بالا
  • شنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر : ۳۳۳۴۵
  • چاپ خبر : شایعه پراکنی  یا واقعیت خرماهای بلوار آهن از نگاه شوق الشعرا (توفان یزد)

شایعه پراکنی یا واقعیت خرماهای بلوار آهن از نگاه شوق الشعرا (توفان یزد)

آنچه قبل از این با پیام شهروندان ارسال و منتشر شده بود و آنچه که محمدرضا شوق الشعراء از نزدیک در بلوار دهستانی از وضعیت درختان خرما و خرماهای پبچیده در گونی های پلاستیکی دید. به گزارش آفتاب بافق؛ محمدرضا شوق الشعراء منتقد یزدی پس از درج مطلب خرماهای بلوار دهستانی در سایت توفان یزد […]

آنچه قبل از این با پیام شهروندان ارسال و منتشر شده بود و آنچه که محمدرضا شوق الشعراء از نزدیک در بلوار دهستانی از وضعیت درختان خرما و خرماهای پبچیده در گونی های پلاستیکی دید.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمدرضا شوق الشعراء منتقد یزدی پس از درج مطلب خرماهای بلوار دهستانی در سایت توفان یزد ؛  صبح امروز با خانوداه محترمش میهمان بافقی ها بود و از نزدیک بلوار دهستانی را دید.

آنچه در جواب پیام درج شده آمده واقعیتی است از آنچه که شوق الشعراء از درختان خرما بلوار دهستانی دیده است.

“در  دو طرف مسیر بلوار مرحوم محمد دهستانی که تا معدن چغارت ادامه دارد، درختان کوتاه نخلی با خرماهای  کال و هنوز کامل نرسیده وجود دارد و در چند محل چند نفری در ظهر گرم سومین روز شهریور از اتومبیل خود پیاده شده و کیسه های محافظ خرما را به کنار زده و  سرگرم چیدن خرما و خرما خوردن هستند. برای چیدن خرماها نیازی به داشتن دست بلند هم نیست، چرا که هنوز سالها مانده تا درختان نخل کوتاه به نخل های بلند تبدیل شوند.

بعضی از عبور کنندگان در مسیر، شاخه های خرماهای نارس را چیده اند و با خود برده اند و اما با خرماهای کال و نرسیده ای که نمی شود آن را خورد، چه می کنند؟

درختان نخل زیادی هم در پارک آبشار بهمین سرنوشت دچار شده اند ، و شاخه های خرمای بی خرما، منظره زیبای نخل و خرما و پارک را زشت کرده اند.

در طول مسیر بلوار و در درون پارک آبشار هیچ کجا تابلویی مبنی بر نچیدن خرما از درختان  نخل به چشم نمی خورد، و بسیاری از مردم بومی بافق خود خوب  می دانند که خرماهای کال و نرسیده را چون نمی شود خورد، نباید  چید!”

و اما متنی که قبلا برای توفان یزد فرستاده شده بود این است که در ادامه می آید.

“نگهبانی از خرماهای کیسه ای درختی در بافق!

خرماهای بلوارهای شهری که مال سنگ آهن است!

عکس و پیام ارسالی شهروندان:

به شهر خرما وآفتاب خوش آمدید،  تابلو ورودی شهر بافق است، و امروز بافق بودم، مراقب های بلوار اصلی شهر برایم جالب آمد و همچنین خرما هایی که کیسه کرده بودند و چقدر زشت نما بود ! گونی های پلاستیکی و …. وایسادم ازشان پرسیدم چرا سر تا سر بلوار نگهبان وایساده!؟ گفتند تا مردم خرما نکنند!!!

  گفتم خب اینجا که بلوار است و ملک شخصی نیست! آب هم که شهرداری می دهد.  گفت این درخت های بلوار مال سنگ آهن هست وخرما هایش را هم به شرکت خصوصی فروخته! جالب بود ، گفتم لابد برای استراحت توی سایه اش هم نمی شود نشست!؟گفت از کجا بدونیم خرما نمی کنید !!!؟

شهری که درخت هایش هم در سیطره سنگ آهن است وسنگ آهنش برای اصفهان!”

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده