رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
  • کد خبر : ۳۳۵۹۲
  • چاپ خبر : حال و هوای بافقی ها در سرزمین وحی/آغاز عزیمت ۱۶۰ زائر بافقی به عرفات

حال و هوای بافقی ها در سرزمین وحی/آغاز عزیمت ۱۶۰ زائر بافقی به عرفات

زائران بافقی خانه خداهمگام با میلیونهازائرایرانی وخا رجی از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) مکه مکرمه را ترک کرده و راهی عرفات شدند. به گزارش آفتاب بافق به نقل از  (غلامعلی حبیبیان ) از مکه مکرمه ، زائران حرم الهی، روز هشتم ذی‌الحجه با هدف حضور به‌ موقع در مشاعر مقدسه «عرفات»، «مشعر» (مزدلفه) و […]

زائران بافقی خانه خداهمگام با میلیونهازائرایرانی وخا رجی از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) مکه مکرمه را ترک کرده و راهی عرفات شدند.

به گزارش آفتاب بافق به نقل از  (غلامعلی حبیبیان ) از مکه مکرمه ، زائران حرم الهی، روز هشتم ذی‌الحجه با هدف حضور به‌ موقع در مشاعر مقدسه «عرفات»، «مشعر» (مزدلفه) و «منا» و انجام مناسک حج تمتع به طرف صحرای عرفات حرکت می‌کنند.

وقوف در عرفات، دومین عمل از اعمال حج است و

حاجى، پس از محرم شدن در مکّه، باید براى وقوف در عرفات، روانه آنجا شود.

لازم است، حاجیان از ظهر روز نهم ذى الحجه تا مغرب همان روز در عرفات بمانند.

پس از خواندن دعای عرفه و شنیدن پیام رهبر معظم انقلاب و برگزاری مراسم برائت از مشرکین، در مغرب روز نهم ذى الحجه (شب عید قربان) حاجیان از عرفات خارج مى‌شوند و براى انجام عملى دیگر از اعمال حج به طرف مشعر الحرام (مُزدلفه) حرکت مى کنند.

براساس این گزارش زائران پس از ورودبه مشعرالحرام

 شب تا سحر در این صحرا می‌مانند و سپس به منامی ‌روند تا سه روز در این سرزمین وقوف کنند.

وقوف (یعنی ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است .

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع  آفتاب، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر و بیتوته درمنا ادامه می یابد

شنیده ها حاکی از آنست پس از حرکت زائران به سر زمین عرفات، شهر مکه خلوت شده و فرصتی فراهم می‌شود تا بر اساس سنتی دیرینه خادمان مسجد ‌الح رام به شست‌ و شوی خانه خدا با گلاب ناب ایرانی و تعویض پرده آن اقدام کنند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده