رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر : ۳۳۷۵۷
  • چاپ خبر : “پارك بانوان با افتتاح آقايان”

“پارك بانوان با افتتاح آقايان”

“نوشته: سرکار خانم اختر عبداللهی” آفتاب بافق؛ هر روز كه ميگذرد و ما شاهد پيشرفت و ترقي شهر كوچكمان مي باشيم جداي از اين كه خدارو سپاس مي گوييم به مسئولان  وظيفه شناس و پر تلاشي كه قابليت ها و ظرفيت ها و كمبود ها را خوب مي بينند و در جهت ارتقاي شهر و […]

“نوشته: سرکار خانم اختر عبداللهی”

آفتاب بافق؛ هر روز كه ميگذرد و ما شاهد پيشرفت و ترقي شهر كوچكمان مي باشيم جداي از اين كه خدارو سپاس مي گوييم به مسئولان  وظيفه شناس و پر تلاشي كه قابليت ها و ظرفيت ها و كمبود ها را خوب مي بينند و در جهت ارتقاي شهر و رفاه شهروندان برنامه ريزي ميكنند، به خويش مي باليم اما خبري كه اخيرا در سايت ها توجه مرا جلب كرد و باعث ناراحتي و دلخوري من و بانوان همشهري ام شد افتتاح پارك بانوان در هفته ي دولت بود.

بي شك پارك بانوان قدمي موثر و پسنديده در راستاي برطرف كردن كمبود فضاهاي تفريحي و ورزشي بانوان مي باشد كه جاي تقدير و تشكر از مسئولان را دارد.

اما اينكه پارك افتتاح شود بدون حضور حتي يك بانوي بافقي جاي اعتراض و صحبت را باز ميكند.

و براي ما سوال پيش مي ايد كه واقعا ما خانم ها در كجاي جامعه شهري ايستاده ايم كه ديده نمي شويم؟!

چگونه مي شود مسئول فرهيخته ي امروز دامني كه در آن رشد كرده و قد كشيده است نميبيند؟!

بي شك يك فرهيخته از دامان بانويي فرهيخته به اوج رسيده است و يك مسئول در دامن بانويي مسئوليت پذير رشد كرده است پس چگونه مي شود نديد و راحت گذشت!

نميدانم نام اين رفتار را چه بايد بگذارم، تبعيض جنسيتي، تفكيك جنسيتي و يا خداي نكرده زن ستيزي!! شما خودتان قضاوت كنيد آقايان مسئول، اگر برنامه اي باشد يكي از شما از قلم بيفتيد گويا آيه اي از قران جابه جا شده در حالي كه در مراسم افتتاحيه پارك بانوان حتي يك بانوي بافقي را نيز دعوت نمي كنيد، مگر خود را هم طراز با كه و يا با چه مي بينيد و ما را چگونه؟؟!!

عزيزاني كه در جلسات قبل از انتخابات شورا ها داد از حقوق بانوان مي زديد اكنون چگونه در افتتاح پارك بانوان بدون حضور خانم ها شركت كرديد؟؟ اين نشان مي دهد حرف هاي خود را نيز باور نداريد.

هرچند بانوان بافقي چندان نيازي به ديده شدن و به به و چه چه ديگران ندارند، آنها كساني هستند كه در بدترين شرايط كوير با بادبزن هاي دستي به جاي كولر و حصير به جاي فرش شماها رو به اوج رساندند و امروز فراموش كرده ايد جهان بدون زن دنيايي خشن و افسرده خواهد بود، يادتان رفته است كه نقش اصلي يك جامعه ي موفق را بانواني موفق ايفا مي كنند.

فراموش كرده ايد بانواني را كه از دامان پاكشان چه بزرگ مرداني عروج كردند

ما و سايرين را ازقلم انداختيد باكي نيست خانواده ايثارگران ،شهدا،جانبازان، مفقودين و آزاده ها را چرا فراموش كرديد..انصافا بگوييد مادران شهيد چه جايگاهي داشتند؟

يك لحظه دنيا را بدون زن تصور كنيد

دنيايي بدون نشاط و احساس،جهاني بدون عشق و عاطفه،مگر اصلا مي شود دنيا را بدون زن تصور كرد؟؟

پس چگونه هنوز در شهر من زنان ديده نمي شوند؟؟

و امروز به عنوان بانوي بافقي متاسفم براي جامعه و مسئولي كه زن را مطبخي تصور مي كند و تنها در ذهن آنها از بانو تصوير يك آشپز و مسئول نظافت تداعي مي شود.

به قول سهراب چشم هارا بايد شست،جور ديگر بايد ديد.

به اميد روزي كه زنان در جامعه ي ما به ارزش هاي واقعي خويش دست يابند و ديگران نيز متوجه نقش و حضور زنان در جامعه باشند.

اختر عبداللهي

ارسال دیدگاه


17 دیدگاه برای ““پارك بانوان با افتتاح آقايان””

  • سلام
    واقعا انتقاد بجایی داشتید. زنان همه جا فعال بوده اند و همه جا نادیده گرفته شدند. ولی این را به حساب نادیده گرفته شدن نمیگذاریم.به حساب غیرت مردانمان میگذاریم. ان شااله همینطور باشد. متشکرم

  • لزومی نداره جنابعالی به جای خانم های دیگه نظر بدین خودمون بلدیم از حق خودمون دفاع کنیم

    • مقاله های اجتماعی جای تسویه حساب شخصی نیست.
      بهتر نیست بجای حرفهای خاله زنک در مواردی که بنفعمون هست متحد باشیم؟؟؟

    • واقعا متاسفم واستون،شما اگه ميتونستين حرفتونو بزنين الان وضعتون اين نبود!!متاسفانه اونقد جايگاهمون پايين شمرده شده كه حتي براي افتتاحيه پارك مخصوص خودمونم مارو شركت ندادن!!واقعا جاي تاسفه!! شماهم حالا برو حرفاتو خودت بزن ببينيم به كجا ميرسي

  • احسنت

  • درود بر شما که به حقیقت از جایگاه واقعی زنان دفاع کردید
    اگر مادران جلو فرزندان خود را گرفته بودند نه انقلاب پیروز شده بود نه در جنگ به جایی رسیده بودیم

  • علی اصغردهقان شادکامی says:

    احسنت برخانم عبداللهی که از حق خانم هادفاع می کنند.

  • باسلام.
    منم که یه مرد هستم برام عجیب بود که چرا خانم هایِ محترمِ همشهریم در این تصویر و افتتاح، جایی ندارند.
    اگر شما خانم ها از افتتاح باخبر بودین و شرکت نکردین، کوتاهی از خودتونه.
    ولی اگه اطلاعیه و خبری داده نشده که باعثِ تأسف هست.

  • در جوابِ سپنتا:
    الان اون مادران کجا هستند که نفراتِ بیشتری از فرزندانشون در این شهرِ دارالشجاعه بشن مدافعِ حرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • شهروند بافقی says:

    سرکار خانم عبدالهی
    از متن زیبا و انتقاد به جای شما سپاسگزارم. با نظر خانمی که گفتن این کار رو به حساب غیرت مردان میگذارند مخالفم. مگر خانم ها قرار بود حرکات موزون انجام بدن که آقایون غیرت بخرج دادن…. والا….

  • به همچین بانویی همانند سرکار خانم عبدالهی که مدافع حقوق زنان هستند اون هم تو شهر کوچک من که زنان به جلوی چشمشان کوچک است وحتی زنانی که بی اختیار مردانشان جلوی شکوفایی و اقتدارشون رو گرفتن جای تبریک داره الگو و افتخار شهرم رو خانم عبدالهی میدونم یک شیر زن واقعی به امید موفقیت های بیشتر و نشان دادن رشادت هایتان در برابر بانوان بافقی ?

  • عالی بود واقعا کارشون زشت بوده

  • خندم میگیرد هیچ نگم بهتره

  • درود.گلایه تون به جا ومنطقیست,امیدواریم مسولین مربوطه این متن را بی پاسخ نگذارند یا لااقل عذرخواهی از بانوان صبور وفهیم بافقی انجام گیرد.

  • سلام .خانم عبداللهی احسنت.دست مریزاد.این خبر در استان های دیگه هم خبرساز شده.واقعا خنده دار

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده