رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
  • کد خبر : ۳۴۰۷۸
  • چاپ خبر : جشن خرما در بافق به روایت تصویر

جشن خرما در بافق به روایت تصویر

به گزارش آفتاب بافق؛ جشن خرمای شهرستان بافق با هدف اشنایی کشاورزان با تکنولوژی جدید درمرحله برداشت خرما و حرکت از باغداری سنتی به صنعتی و تولید برای بازار و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان در دو بخش برگذار شد. بخش اول ساعت 9صبح با سخنرانی زاده رحمانی فرماندار بافق و مهندس سجادی پور […]

به گزارش آفتاب بافق؛ جشن خرمای شهرستان بافق با هدف اشنایی کشاورزان با تکنولوژی جدید درمرحله برداشت خرما و حرکت از باغداری سنتی به صنعتی و تولید برای بازار و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان در دو بخش برگذار شد.

بخش اول ساعت 9صبح با سخنرانی زاده رحمانی فرماندار بافق و مهندس سجادی پور با ارایه گزارش سطح زیر کشت نخیلات دنیا و سطح زیر کشت و همچنین میزان تولید خرما در کشور مان شروع شد وعنوان گردید ایران رتبه دوم کشت درخت خرما را دارد.

همچنین دکترکمالی رئیس دانشکده منابع طبیعی و مناطق خشک دانشگاه یزد به ارایه مطالبی در زمینه ارزشمندی رقم بومی بافق و ضرورت حفظ ژنوم آنها پرداخت.

سلیمانی امام جمعه بافق هم یکی دیگر از سخنرانان بود که به ذکر خاطراتی از شکل گیری اولین ایده های اصلاح نخیلات در دولت اصلاحات پرداخت.

از دیگر برنامه های این همایش برگذاری مسابقه تولید بهترین شیرینی ها و خوراکی های خرمایی و نمایش ارقام مختلف خرما بود.

همچنین نمایش تکنولوژی جدید هرس درختان باقیچی هیدرولیک و اره مخصوص نخیلات  و  بالابر مکانیکی و شعر طنز از دیگر بخشهای این همایش بود.

عکس . خبر: ص/رحیمی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده