رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر : ۳۵۸۹۶
  • چاپ خبر : نمایندگی خودرو در بافق؛شبحی از واقعیت

نمایندگی خودرو در بافق؛شبحی از واقعیت

به قلم: دکتر حسین ارجمند آفتاب بافق؛ سوالی که همواره ذهن مرا به خود درگیر کرده است این است که چرا ما مردم بافق این قدر از مشکلات می نالیم و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد ؟ آیا لحظه ای با خود فکر کردیم  به غیر از کوتاهی و قصور مسئولان شاید مشکل از خودمان […]

به قلم: دکتر حسین ارجمند

آفتاب بافق؛ سوالی که همواره ذهن مرا به خود درگیر کرده است این است که چرا ما مردم بافق این قدر از مشکلات می نالیم و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد ؟ آیا لحظه ای با خود فکر کردیم  به غیر از کوتاهی و قصور مسئولان شاید مشکل از خودمان باشد؟

به عنوان نمونه ,شهر ما قبلا دو نمایندگی خودرو داشت ولی الان چندین سال است که نمایندگی سایپا تعطیل شده است و مردم برای خرید و تعمیر خودروی خود باید مسافت 118 کیلومتری را دوبار طی کنند و تا الان هیچ کس هم اعتراضی نکرده است و هیچ  سرمایه گذاربافقی هم حاضر نشده است که این نمایندگی را احیا کند.شاید ما بافقی ها منتظر نشستیم تا فرد غیر بومی بیاید و به نمایندگی رونق بخشد , آن وقت صدای انتقادمان در آید که چرا غیر بومی ها در بافق همه کاره شده اند.

 درست است  زمانی هم که  نمایندگی سایپا بود خیلی ها راضی نبودند ولی همین همت را هم نداشتیم که دست در دست هم بدهیم و نمایندگی را رونق بخشیم و به جای  حل مساله,صورت مساله را برای همیشه پاک نکنیم.

از طرف دیگر نمایندگی ایران خودرو چندین سال است که در بافق تاسیس شده است اما از شواهد و قرائن این گونه بر می آید که دیر یا زود این نمایندگی هم به سرنوشت سایپا دچار خواهد شد.

شما کافیسیت  برای تعمیر خودروی خود سری به نمایندگی ایران خود رو بزنید. فقط یک یا دو نفر مکانیک  در حال کار هستند و آن قدر این نمایندگی ,خلوت  و سوت  وکور است که شما را یاد بیابان های برهوت می اندازد که گهگاهی ,بوته خاری در آن به حرکت در می آید .

نکته جالب این جاست که شما با هر بار مراجعه, با چهره جدیدی مواجه می شوید اعم از کارمندان و تعمیر کاران. گویا افراد فقط دوره کارآموزی خود را در این جا می گذرانندو هیچ گونه دلگرمی وامیدی برای ماندن در آن ها وجود ندارد.

چرا ما نباید یک نمایندگی فعال , کار آمد و مورد اطمینان در شهرمان داشته باشیم؟آیا عدم رونق نمایندگی ها  به خاطر خصوصی بودن این مجموعه هاست یا منفعت طلبی افراد هم در این بی رونقی تاثیر دارد؟ آیا نظارت و بازرسی بر روی کار نمایندگی صورت نمی پذیرد؟به نظر می رسد که این نمایندگی حکایت همان مثل معروف «کاچی بهتراز هیچی »را برایمان روایت می کند.

می گویند مردم بافق به نمایندگی های شهر خود اطمینان ندارند؟ اگریک نمایندگی ,خدمات خوب ارائه کند آیا به نظر شما مردم مجبورند که این مسافت طولانی را برای تعمیر خودروی خود که بیشتر هم تعویض قطعه است تا مرکز استان طی کنند؟

اگر مشکلاتی وجود دارد که مسئولان باید حل کنند چرا مدیریت این نمایندگی هیچ گونه اقدامی برای رفع آن نمی کند؟

تمام این مشکلات را اضافه کنید به سیستم معیوب و ناکارآمد صنعت مثلا خودروسازی ایران که مردم نه به محصولات آن اطمینان دارند و نه به خدمات پس از فروش آن ها.

دراین صورت عمق فاجعه را درک خواهید کرد و متوجه می شوید هر چه بر سرمان می آید،حقمان است چون بی تفاوتی و فرد گرایی در وجودمان رسوخ کرده است.

بدون شک این ها نشان دهنده بی همتی مردمی است که فقط به فکر خویش هستند و حاضر نیستند قدمی برای بهبود وضعیت شهرخود بر دارند؟

 همت بلند دار که مردان روزگار

از همت بلند به جایی رسیده اند

دکتر حسین ارجمند

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده