رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
  • کد خبر : ۳۷۲۱
  • چاپ خبر : پيام فرماندار بافق به نخستين همايش ملي تيلاپيا

پيام فرماندار بافق به نخستين همايش ملي تيلاپيا

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ "سيد مهدي طلايي مقدم " به مناسبت برگزاري اولين همايش ملي تيلاپيا كه در بافق برگزار شد پيامي صادر كرد. در اين پيام آمده است :   به نام خداوند بخشنده و مهربان علم، تحقیقات، پژوهش و کار با تلاش و تولید پیشینه تاریخی و فرهنگی در کشور […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ "سيد مهدي طلايي مقدم " به مناسبت برگزاري اولين همايش ملي تيلاپيا كه در بافق برگزار شد پيامي صادر كرد.

در اين پيام آمده است :

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

علم، تحقیقات، پژوهش و کار با تلاش و تولید پیشینه تاریخی و فرهنگی در کشور عزیزمان ایران دارد. اما پیوند ما بین تحقیقات با تولید و تلاش همواره از شعارهای حکومت های مختلف در اعصار گوناگون بوده و هست و به لحاظ حساسیت میان این دو همواره گروه سومی میان این دو قرار گرفته و نفعشان در جدایی تحقیقات با کار و تلاش و تولید بوده، چرا که منافعشان در معرض خطر قرار مي گرفته است.

اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری و از طرفی قانون توسعه کشور و سند چشم انداز 1404 بر اهميت و پيوند ميان این دو تاکید نموده و خوشبختانه در سنوات اخیر شاهد رشد و شکوفایی تحقیقات و به تبع آن استفاده بخش تولید از نتايج آن بوده ايم و برايند آن ها بي نيازي كشور در بسياري از زمينه ها بوده است

در این بین نیاز كشوربه تولید، تکثیر و پرورش برخی از آبزیان به ویژه ماهیان خاویاری و تیلاپیا نیز استثناء نبوده و به مدد تاکید مدیران در برنامه پنج ساله، مرکز تحقیقات آبزیان آبشوري کشور در بافق راه اندازی گردید که با کوشش و تلاش محققین این مرکز شاهد نتایج بسیار خوب و شگفت آوری بوده ایم.

حال نوبت به دولتمردان ودست اندركاران است كه از ثمره زحمات محققین مرکز، نهایت استفاده در نهضت تولیدو اشتغال برده شود و از خروج ارز، از كشور  جلو گيري گردد.

در این بین نقد و انتقادهایی از طرف همکارانمان در محیط زیست وجود دارد و لازم است با تدبیر، درایت، واقع نگری و توجه به این مهم که بافق به آبهای آزاد راه نداشته و با انجام کار محققین در راستای حفظ سلامت محیط زیست گامهایی برداشته شود تا نگرانی عزیزان در محیط زیست نیز برطرف گردد.

فلذا پیشنهاد می شود برنامه های مرکز تحقیقات آبزیان آبشوری بافق برروی کارشناسان محیط زیست کشور كما في سابق گشوده باشدتا اگر  نقاط مبهم و نامشخصي وجود دارد با هم انديشي،هم گرائي و کار کارشناسی رفع گردد تا ضمن راه اندازی اولین مركزتولید و تکثیر ماهی تیلاپیا شاهدگرايش بخش خصوصي و سرمايه گذاري در اين زمينه باشيم .

حال که با عنایت خداوند متعال، صنعت تولید، تکثیر و پرورش این نعمت خدادای در منطقه محروم و كويري بافق فراهم شده است به شکرانه اين نعمت و به عنوان ادای دين وانجام وظیفه وبا هدف خدمت به خلق که همانا خدمت به خالق است .

 چشم انداز و هدف را راه اندازی واحد هاي مذکور با رعایت کامل مسائل زیست محیطی قرار داده و با همفکری و تعامل، استراتژی و برنامه ها را در کنار هم تدوین و اجرا نماییم تا به هدف تولید و تکثیر دست یابیم.

در پایان ضمن خیر مقدم به مدعوین گرامی و تشکر از قبول زحمت جهت حضور در شهرستان بافق و شرکت در همایش، از همه عزیزان استدعا داريم ما در پیشرفت و توسعه بافق یاری نمایند.

سيد مهدي طلائي مقدم- فرماندار بافق

 

گفتني است متن پيام فرماندار بافق در همايش ملي تيلاپيا توسط معاونت فرمانداري بافق قرائت شد .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده