رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
  • کد خبر : ۳۷۲۳۰
  • چاپ خبر : بزرگترين مصيبت براي انسان غفلت از ياد خدا است
اعظم السادات حسینی:

بزرگترين مصيبت براي انسان غفلت از ياد خدا است

    اعظم السادات حسینی در نشست حلقه صالحین پایگاه سمیه گفت: حضرت علي(ع) هم نشيني با علما را باعث افزايش علم و آگاهي، نيکو شدن تربيت و ادب و خروج از هواهاي نفساني دانسته وبزرگترين مصيبت براي انسان را نيز غفلت از ياد خدا مي داند   به گزارش آفتاب بافق: نشست حلقه صالحین […]

 

 

اعظم السادات حسینی در نشست حلقه صالحین پایگاه سمیه گفت: حضرت علي(ع) هم نشيني با علما را باعث افزايش علم و آگاهي، نيکو شدن تربيت و ادب و خروج از هواهاي نفساني دانسته وبزرگترين مصيبت براي انسان را نيز غفلت از ياد خدا مي داند

 

به گزارش آفتاب بافق: نشست حلقه صالحین پایگاه سمیه عصر امروز با موضوع ” علت فاصله گرفتن از خدا ” در محل پارک آبشار برگزار شد. در این جلسه اعظم السادات حسینی مربی حلقه صالحین با اشاره به خطبه های حضرت علی(ع) بدترین گناه را دو چیز عنوان کرد و گفت: حضرت علي در خطبه ۲۱۵ نهج البلاغه مي فرمايد: بدترين گناه دو چيز است که آن دو چيز ظلم به مردم و مال مردم خوري است و بخدا قسم اگر تمام شب را بر روي خار مغيلان بيدار باشم و دست و پايم را بر گردنم غل و زنجير کنند نزد من بهتر است تا اينکه در روز قيامت خدا و رسولش را ملاقات کنم در حاليکه ظلمي بر بندگان روا داشته باشم يا از مال مردم چيزي را غصب کرده باشم.

وی گفت: امام زين العابدين(ع) چند چيز را باعث فاصله گرفتن خدا از انسان مي داند. اولين چيز که باعث دوري و فاصله گرفتن انسان از خدا مي‌شود سبک شمردن حقوق الهي و کوچک شمردن گناهان و ترک واجبات است.

اعراض و روي گرداني از ياد خدا یکی ديگر  از عوامل فاصله گرفتن انسان از خدا است. اعراض از خدا عواقب و آثار شومي به دنبال دارد و سبب تسلط شيطان بر انسان شده و طرد انسان از درگاه الهي را به همراه دارد به طوريکه خداوند در قرآن مي فرمايد هر کس از ما روي گرداني کند زندگي سخت و دشواري در دنيا خواهد داشت و در آخرت نيز کور محشور خواهد شد.

حسینی در ادامه سخنان خود افزود: دروغگویی باعث هلاکت و نابودي انسان مي‌شود.دروغ سرچشمه همه گناهان بوده و زمينه ساز قهر، نفاق و جدايي مي‌شود و شخص دروغگو از رحمت الهي به دور است و دروغ سبب فاصله گرفتن او از خداوند خواهد شد. کفران نعمت، دوري از همنشيني با علما و غفلت و بي خبري را از ديگر عوامل دوري انسان و فاصله گرفتن او از خداوند است.

وی يکي از عواملي که باعث مي‌شود فرد از خداوند فاصله بگيرد را آن دانست که فرد گمان کند خدا از او خوشش نمي آيد و مي‌گويد من بنده خوبي براي خدا نبوده ام.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده