رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر : ۳۷۵۵۹
  • چاپ خبر : فضای مجازی،حریم شخصی نیست

فضای مجازی،حریم شخصی نیست

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان بافق صبح امروز با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان صدرا با اشاره به خطرات فضای مجازی،آنان را نسبت به راهکارهای امنیت در شبکه های مجازی آگاه کرد. به گزارش آفتاب بافق،سرگرد علی اکبر عبادی،رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه […]

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان بافق صبح امروز با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان صدرا با اشاره به خطرات فضای مجازی،آنان را نسبت به راهکارهای امنیت در شبکه های مجازی آگاه کرد.

به گزارش آفتاب بافق،سرگرد علی اکبر عبادی،رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه صدرا با اشاره به راهکارهای امنیت در شبکه های اجتماعی، گفت: اطلاعاتی که ممکن است برایتان دردسر ساز شود مانند آدرس یا برنامه های روزانه تان از جمله اطلاعات محرمانه شما هستند. اگر دوستان و اطرافیانتان اطلاعاتی از شما پست کردند،مطمئن شوید این اطلاعات در حدی باشد که آگاهی  یافتن غریبه ها از آن برای شما مشکل ساز نباشد. همچنین به اطلاعاتی که به اطرافیانتان پست می کنید توجه کنید، به یاد داشته باشید اینترنت مکان عمومی است؛ فقط اطلاعاتی را پست کنید که با دیدن یا خوانده شدن آن مشکلی نداشته باشید. هر آنچه پست کنید به محض اینکه به فضای آنلاین رفت دیگر برگشت پذیر نیست حتی اگر حذفش کنید ممکن است در سیستم های دیگر باقی مانده باشد.

وی افزود: هر آنچه آنلاین می خوانید و می بینید باور نکنید . افراد می توانند اطلاعات نادرست یا جهت داری را در موضوعات مختلف مانند هویتشان پست کنند، به هر روی مراقب باشید و به منبع و موثق بودن اطلاعات خود مطمئن شوید پیش از آنکه دست به هر کاری بزنید.

عبادی تصریح کرد: برای اکانت های خود پسوردی انتخاب کنید که نتوان به راحتی آنها را حدس زد، اگر رمزهای عبور شما ساده باشد دیگران به راحتی می توانند به اکانتتان دسترسی پیدا کنند و خود را به جای شما جا بزنند. متاسفانه ضعف فرهنگ موجب شده است این فضا در کنار برخورداری از مزایا و اعطای فرصت های ویژه،به بستری برای وقت گذرانی منفعلانه و بی هدف تبدیل شود و تاثیرات منفی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به دیگر تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی گفت: به خطر انداختن حریم خصوصی افراد، کور کردن خلاقیت، کاهش تعاملات چهره به چهره، بی خواب کردن افراد، افزایش خطر ابتلا به افسردگی و افت تحصیلی از تاثیرات منفی این شبکه ها می باشد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده