رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
  • کد خبر : ۳۸۷۳۹
  • چاپ خبر : نمایش روایتی ازعشق توسط گروه تعزیه خادم الزهرا(س) بافق+تصاویر
به مناسبت اربعین حسینی:

نمایش روایتی ازعشق توسط گروه تعزیه خادم الزهرا(س) بافق+تصاویر

گروه تعزیه خادم الزهرا(س) شهرستان بافق به مناسبت اربعین حسینی با اجرای تعزیه روایتی دیگر از عشق را به نمایش گذاشتند. به گزارش آفتاب بافق،همزمان با اربعین حسینی بزرگترین گروه تعزیه میدانی استان با اجرای گروه تعزیه خادم الزهرا(س) شهرستان بافق اقامه عزا نمود.این برنامه عصر امروز با مرثیه خوانی هوشنگ سلطان زاده در روستای […]

گروه تعزیه خادم الزهرا(س) شهرستان بافق به مناسبت اربعین حسینی با اجرای تعزیه روایتی دیگر از عشق را به نمایش گذاشتند.

به گزارش آفتاب بافق،همزمان با اربعین حسینی بزرگترین گروه تعزیه میدانی استان با اجرای گروه تعزیه خادم الزهرا(س) شهرستان بافق اقامه عزا نمود.این برنامه عصر امروز با مرثیه خوانی هوشنگ سلطان زاده در روستای مبارکه جنب مرکز بهداشت برگزار شد.

 منصور رحیمی کارگردان این گروه نمایشی درباره نمایش این اثر گفت: تعزیه هنری عظیم و یکی ازبهترین الگوهای هنری ونمایشی است که آموزه های آن نیز ماندگار و پیوند خودرا با مخاطب حفظ می کند.

 وی با اشاره به اینكه اجرای مناسب هنر تعزیه می تواند در حفظ و انتقال آیین های معنوی مؤثر باشد و در سطح جامعه تأثیر مطلوبی ایجاد كند، افزود: جایگاه واقعی تعزیه اعتقادات مردم است که طی سالیان این جایگاه رادر فرهنگ ایرانیان حفظ کرده است وبیان واقعه عاشورا در قالب هنر، احساس و رابطه ای ایجاد می كند كه سبب جذب مخاطبین خواهد شد.

این کارگردان هنری با بیان اینکه هنر تعزیه درنوع خود بی بدیل ودارای ویژگیهای درخشانی است و فاصله گذاری که از تکنیک های نوین نمایشی است درتعزیه رواج داشته است،گفت:برگزاری تعزیه درکنار آیین های عاشورایی باید تداوم داشته باشد اما این نکته باید موردتوجه قرار گیرد که کیفیت ونگاه کسانی که به این هنر شریف می پردازند بسیار مهم است چون هدف تعزیه همچون دیگر آیین های نمایشی هدایت مخاطب به معنویتی والا ومقدس است.

شایان ذکر است در این نمایش مذهبی بیش از 20 نفر از هنرمندان ایفای نقش کردند و توانستند گوشه ای از ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی را در واقعه عظیم کربلا به تصویر بکشند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده