رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
  • کد خبر : ۳۸۹۴۱
  • چاپ خبر : نشست اخلاق امام جمعه موقت یزد در پیام رسانی اربعین
در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد؛

نشست اخلاق امام جمعه موقت یزد در پیام رسانی اربعین

هدایت» ، گرانبهاترین و زیباترین رسالت پیامبران به گزارش آفتاب بافق؛ در ایام  اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صبح امروز نشست اخلاق با محوریت پیام هدایتی اربعین با حضور استاد حوزه و دانشگاه، خطیب توانا و امام جمعه موقت یزد حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی در معیت مسئول حوزه علمیه خواهران بافق حجت […]

هدایت» ، گرانبهاترین و زیباترین رسالت پیامبران

به گزارش آفتاب بافق؛ در ایام  اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صبح امروز نشست اخلاق با محوریت پیام هدایتی اربعین با حضور استاد حوزه و دانشگاه، خطیب توانا و امام جمعه موقت یزد حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی در معیت مسئول حوزه علمیه خواهران بافق حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی و حاج سید علیرضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام معزالدینی ضمن بیان روایتی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) خطاب به  امیرالمؤمنین(علیه السلام) با مضمون «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بر آنچه که آفتاب بر آن بتابد بهتر است.» گفت: منظور پیامبر در بیان این روایت معرفی «هدایت» به عنوان گرانبهاترین و زیباترین رسالت پیامبران برای بشر بوده است.

امام جمعه موقت یزد افزود: اگر بشر گوهر هدایت را در خود جای دهد به معراج رفته و در غیر اینصورت در حضیض حیوانیت غوطه ور خواهد شد. وی ادامه داد: تمام زیباییهای جامعه بشری معلول هدایت و تربیت و تمام زشتی ها و ناهنجاری ها بخاطر فقدان آن است و زشتی یک فعل را بی بهره بودن فاعل آن از هدایت و تربیت تشکیل می دهد که در تأیید این مطلب و بیان تفاوتهای انسان مطالبی از حضرت علی(علیه السلام) و نروم امپراتور روم را مورد مقایسه قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام) گفت: هیچ کس از ضیغ قلب ایمن نیست لذا باید برای اینکه کانون احساسات انسان آسیب نبیند از خدا بخواهیم که کمکمان کند. وی در ادامه با اشاره به نقش هدایتی و تربیتی اربعین بخصوص شخصیت جابر و عطیه گفت: وعاظ باید در منابر خود جنبه های شخصیتی و تربیتی شخصیتهای مرتبط با اربعین را بیان نمایند و از جمله آن توجه به فرازهای زیارت اربعین که مرام نامه کربلاست می باشد که امام حسن عسکری(علیه السلام) یکی از علامات مؤمن را زیارت اربعین معرفی نمودند.

وی در پایان با تأکید بر کسب علم نافع شأن حوزه های علمیه را تحویل افراد تربیت شده و متقی به جامعه معرفی کرد.

 منبع: مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده