رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر : ۴۰۶۷
  • چاپ خبر : اولیای دانش آموزان مبارکه ای هنوز دنبال معلم هستند

اولیای دانش آموزان مبارکه ای هنوز دنبال معلم هستند

به گزارش "آفتاب بافق" با پیش بینی هایی که آموزش و پرورش شهرستان بافق در مورد تأمین معلمین مورد نیاز مدارس داشت، برای دومین بار با گذشت سه ماه از سال تحصیلی در دبستان شهید انغوزه ای، نیاز به معلم و نبود معلم متخصص، خود نمایی کرد. چند تن از والدین دانش آموزان پایه سوم […]

به گزارش "آفتاب بافق"

با پیش بینی هایی که آموزش و پرورش شهرستان بافق در مورد تأمین معلمین مورد نیاز مدارس داشت، برای دومین بار با گذشت سه ماه از سال تحصیلی در دبستان شهید انغوزه ای، نیاز به معلم و نبود معلم متخصص، خود نمایی کرد.

چند تن از والدین دانش آموزان پایه سوم مدرسه شهید انغوزه ای مبارکه در مورد مشکلات فرزندان خود گفتند: «سه ماه از سال تحصیلی دانش آموزان ما گذشته است اما هنوز تکلیف معلم پایه سوم این مدرسه مشخص نیست، در دوهفته ای که آقای عبداللهی در مدرسه حضور داشتند ما هیچ مشکلی نداشتیم اما باعوض شدن معلم روحیه بچه ها عوض شد و ما شاهد افت تحصیلی دانش آموزان بودیم. الان نزدیک به یک ماه است که فرزندان ما اصلا معلم ندارند، مدیر و معاون مدرسه سر کلاس بچه ها حاضر می شوند و چون تخصص این پایه را ندارند مجبور به تکرار حتی دو هفته ای یک درس فارسی می شوند، دو هفته تکرار یک درس برای بچه ها خسته کننده است . ثلث اول بچه ها نزدیک است اما دانش آموزان هم از لحاظ کیفیت درس و هم از لحاظ کمیت درسی مشکل دارند.

و به خاطر سهل انگاری مسئولین آموزش و پرورش دانش آموزان ما دچار افت تحصیلی شده اند.»

علی اصغر رنجبر رییس آموزش و پرورش شهرستان بافق درمورد مسایل پیش آمده گفت:

«در ابتدای سال تحصیلی جاری وقتی طبق بررسی های انجام شده مشخص شد آموزش و پرورش نیاز به استخدام معلم دارد ، پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش با دریافت بسته حمایتی مدرسه ابتدایی پسرانه خلدبرین را به بخش خصوصی یا به عبارتی بخش غیر انتفاعی حضرت سجاد «علیه السلام» واگذار کردیم. طرف قرارداد ما در این طرح معلم نیست و حقوق آنها از طرف مدرسه غیر انتفاعی پرداخت می شود و در صورتی که بازخورد خوبی داشته باشد و وزارت آموزش پرورش مجوز لازم را صادر کند این طرح میتواند تعمیم پیدا کند.»

همچنین در ادامه آقای رنجبر: «آموزش و پرورش شهرستان بافق همه توان خود را به کار گرفت تا آموزگاران بر اساس دوره ی ویژه ای که گذراندند بر سر کلاس ها حاضر شوند تا هیچ گونه مشکلی در زمینه آموزشی بوجود نیاید، خوشبختانه در حال حاضر کادر آموزشی مدرسه و اولیای دانش آموزان از تغییرات انجام شده رضایت دارند.»

علی اصغر رنجبر درادامه صحبت هایش درباره مشکل پیش آمده در دبستان پسرانه شهید انغوزه ای مبارکه گفت: «دیروز نیز در جمع اولیای دانش آموزان مدرسه عرض کردم ؛ به خاطر تخصصی شدن دبستان انقلاب آهنشهر مجبور به تغییراتی در روند کار معلمان آموزشگاه شدیم، آموزشگاه انقلاب پسرانه بوده و کادر آموزشی آن خانم هستند، بالاجبار برای کلاس پسرانه که شلوغ نیز بود، معلم مرد نیاز بود بنا به همین دلیل ما مجبور به انتقال آقای عبداللهی دبیر پایه سوم از مدرسه شهید انغوزه ای به مدرسه ی انقلاب شدیم. با توجه به بسته حمایتی که امسال داشتیم، خانم قربان دخت کار خود را در دبستان شهید انغوزه ای شروع کردند، متأسفانه به دلیل بیماری که برای ایشان پیش آمد و به غیر از ایشان برای چند همکار دیگر ما نیز مشکلاتی پیش آمد که باعث شد نیروی مازادی جهت تأمین دبیر را نداشته باشیم.

وی تصريح كرد: براي جبران كمبود نيروهاي آموزشي در دوره ابتدايي از بازنشستگان فرهنگي یا همکارانی که مرخصی هستند ،مدیران و معاونان واجد شرایط دعوت به همكاري شده است و انشالله از شنبه شاهد حل این مشکل روبرو در این آموزشگاه خواهیم بود. »

رئیس آموزش و پرورش  بافق با بیان این مطلب به خبرنگار ما خاطرنشان کرد: «برای ما همه ی دانش آموزان در یک اولویت قرار دارند و ما موظف هستیم در حد مقدورات خود پیگیریهای لازم را برای حل مشکلات آنها داشته باشیم.»

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از رسانه ها گفت: «رسانه با انتقال اخبار و مشکلات میتواند کمک بسزایی در راستای حل مشکلات به آموزش و پرورش داشته باشد و ما همیشه پذیرای نقطه نظرات و همکاری های لازم با رسانه هستیم.»

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده