رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹
  • کد خبر : ۴۵۴۹
  • چاپ خبر : مذاکرات با آمریکا هسته‌ای است/ گفت‌وگو برای بازگشایی سفارت‌خانه در دستور کار نیست

مذاکرات با آمریکا هسته‌ای است/ گفت‌وگو برای بازگشایی سفارت‌خانه در دستور کار نیست

گزارش آفتاب بافق به نقل از پویش: ، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم‌چنین با اشاره به انتشار خبری به نقل از یک رسانه عربی اضافه کرد: هیچ منبع مسوولی از وزارت امور خارجه در این زمینه با رسانه‌ها گفت‌وگو نداشته است. روزنامه الحیات به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از پویش:

، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم‌چنین با اشاره به انتشار خبری به نقل از یک رسانه عربی اضافه کرد: هیچ منبع مسوولی از وزارت امور خارجه در این زمینه با رسانه‌ها گفت‌وگو نداشته است.
روزنامه الحیات به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران درباره احتمال افتتاح مجدد سفارتخانه‌های ایران و واشنگتن نوشت که دولت ایران در حال حاضر برنامه‌ای در این خصوص ندارد.
این روزنامه چاپ لندن به نقل از این منبع ادامه داد که هم‌چنین این مساله به مواضع آمریکا در قبال تحولات و سازوکار تعامل آن با دو مساله ایران و منطقه ارتباط دارد.
الحیات با اشاره به نامه اخیر محمدجواد ظریف به همتایانش در کشورهای عضو گروه 1+5 نوشت که ظریف در نامه‌هایی که اخیرا برای همتایانش در کشورهای عضو گروه 1+5 نوشت کاملا صریح بوده و در این نامه درباره خواست (تهران) در استفاده صلح‌آمیز از تکنولوژی هسته‌یی صحبت شده است.
این روزنامه چاپ لندن به نقل از این منبع ادامه داد که در این نامه هم‌چنین از فرصتی که این مذاکرات برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و جهان ایجاد خواهد کرد، صحبت شده است.
او افزود که سیاست ایران درباره حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و هم‌چنین خواست ملت‌هایی که اسراییل سرزمین‌های‌شان را اشغال کرده‌ است، روشن است و سیاست ایران مقابله با آن است.
این منبع تاکید کرد که تهران نمی‌تواند در قبال درخواست ملت‌ها برای آزادی، استقلال و پایان‌دهی به اشغالگری‌ها، دست روی دست بگذارد.
الحیات درادامه به نقل از منبع یاد شده درباره احتمال افتتاح مجدد سفارتخانه‌های ایران و واشنگتن نیز نوشت که دولت ایران در حال حاضر برنامه‌ای در این خصوص ندارد. هم‌چنین این مساله به مواضع آمریکا در قبال تحولات و سازوکار تعامل آن با دو مساله ایران و منطقه ارتباط دارد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده