رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
  • کد خبر : ۴۶۹۷
  • چاپ خبر : موسس زورخانه پهلوان علی عسکر بافقی چه کسی است

موسس زورخانه پهلوان علی عسکر بافقی چه کسی است

به گزارش "آفتاب بافق"   هر کار بزرگی از ایده ای سرچشمه می گیرد ایده ای که ابتدا در فکر و اندیشه بنیانگذاران آن بوده است البته بسیاری از افرادی که در اطراف خود می شناسیم دارای افکار و ایده های مختلفی هستند اما توانایی و جسارت شروع آن کار چیز دیگری است که شاید […]

به گزارش "آفتاب بافق"

 

هر کار بزرگی از ایده ای سرچشمه می گیرد ایده ای که ابتدا در فکر و اندیشه بنیانگذاران آن بوده است البته بسیاری از افرادی که در اطراف خود می شناسیم دارای افکار و ایده های مختلفی هستند اما توانایی و جسارت شروع آن کار چیز دیگری است که شاید هر کس از آن برخوردار نباشد.

موسس زورخانه پهلوان عسکر بافقی نیز در راه اندازی این زورخانه از این قاعده مستثنی نیست و بی شک سالها تلاش و تجربه او سبب شده که به این جسارت دست یابد.

پهلوان عزیز الله عباسیان بافقی در سن شش سالگی وارد ورزش پهلوانی و زورخانه ای گردیده ایشان می گوید:

در آن زمان ها وارد شدن به زورخانه رسم و رسوم خاصی داشته و کسانی که به سن تکلیف نرسیده بودند اجازه ورود به جمع ورزشکاران و گود مرتضی علی (ع) را نداشتند ولی در آن زمان چون پدرشان یکی از ورزشکاران معروف زورخانه بوده به توصیه پدرشان و حمایت های پهلوان رضا حسینی پور و حاج جواد زمانی که در آن زمان از پیشکسونان زورخانه بودند و حمایت پهلوان نصرالله قانعی رییس اسبق هیات پهلوانی و زورخانه ای بافق وی را پذیرفتند و به او اجازه داده شده که در جمع پهلوانان و پیشکسوتان بزرگی چون پهلوان رضا حسینی پور – حاج جواد زمانی – نصرالله قانعی – کاظم شیر یزدانی – سید محمد متولی زاده واعظ و ذاکر امام حسین و سایر پیشکسوتان وارد گود زورخانه شود.

وی میگوید نزدیک به 7 سال درب زورخانه تختی که اولین و قدیمی ترین زورخانه بافق بوده را جارو می کردم و نظافت داخل زورخانه به عهده من بود و در عین حال به ورزش نیز می پرداختم.

ایشانم بعد از استاد تقی پاکزاد و فرزندش جاوید پاکزاد سومین مرشد زورخانه بافق بوده است که مدت 8سال به عنوان مرشد زورخانه فعالیت داشتنه است.

ایشان می گوید به خاطر ارادتی که به پهلوانان قدیم بافق داشته و به خاطر اینکه نام پهلوان علی عسکر بافقی فراموش نشود در سال 1370 مبادرت به احداث زورخانه پهلوان علی عسکر بافقی در انتهای خیابان مسجد جامع بافق آب انبار اقا محمد تقی تقوی نموده است

ایشان می گوید خانواده آقایان تقوی همکاری زیادی نمودند تا در این محل زورخانه احداث گردد زمین این زورخانه ملکی است که در اختیار بنده گذاشتند و مدیریت این زورخانه نیز به عهده اینجانب می باشد.

ایشان را هاندازی این زورخانه و این ورزش اصیل را به واسطه اخلاق مداری و آمزه های اسلامی پر اهمیت دانست و از جوانان خواست چون در این ورزش یاد و نام مبارک امیر المومنین علی (ع) ذکر می شود اخلاق و ادب را رعایت کنند و راه و سیره این امام همام را همواره الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

 

SAM_4156 SAM_4157

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده