رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
  • کد خبر : ۵۵۵۹
  • چاپ خبر : شش پزشک متخصص به کادر بیمارستان بافق اضافه شد

شش پزشک متخصص به کادر بیمارستان بافق اضافه شد

به گزارش "آفتاب بافق"   ‘ علیمحمدافشاری’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: قبل از این، چهار پزشک متخصص در این بیمارستان فعالیت می کردند که با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان یزد و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، این کادر به ۱۰ نفر متخصص افزایش پیدا کرده […]

به گزارش "آفتاب بافق"

 

‘ علیمحمدافشاری’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: قبل از این، چهار پزشک متخصص در این بیمارستان فعالیت می کردند که با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان یزد و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، این کادر به ۱۰ نفر متخصص افزایش پیدا کرده است.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بافق با اشاره به افزایش تعداد متخصصان در بخش های زنان و زایمان، چشم ، گوش ، قلب ، رادیو لوژی ، عمومی ، جراحی و … گفت: باشروع به کار ده نفر از متخصصین جدید در این بیمارستان کلنیک تخصصی به صورت صبح و عصر فعال و آماده ارائه خدمات با کیفیت است.

وی در این خصوص، استقبال چشمگیر مردم را یاد آور شد و افزود: با استقرار پزشکان متخصص در بافق و زیادتر شدن مراجعه مردم شهرستان بافق به این پزشکان، لزوم توسعه ، بازسازی و بهبود وضعیت دکوراسیون کلنیک تخصصی بیمارستان احساس می شد.

افشاری، اعتبار بازسازی این کلینک را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این رقم از محل اعتبارات هتلینگ بیمارستانها از سوی وزارت بهداشت و درمان و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تامین شده است.

این مسوول اضافه کرد : با تامین اعتبارات و فراهم آمدن مقدمات و شرایط لازم، کار بازسازی و بهبود وضعیت کلینیک تخصصی بیمارستان ولی عصر بافق آغاز شد.

رئیس بیمارستان بافق همچنین به خرید و نصب دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم اشاره کرد و گفت: میکروسکوپ خریداری شده در حال حاضر بهترین و پیشرفته ترین مدل میکروسکوپ چشم پزشکی در دنیاست که از ابتدای هفته گذشته در این بیمارستان راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این دستگاه، هم اینک تمامی اعمال جراحی چشم با کیفیت مطلوب با استفاده از همین دستگاه در بافق انجام می شود.

افشاری اعتبار مورد نیاز خریدار این میکروسکوپ را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تمام این مبلغ توسط شرکت سنگ آهن مرکزی – بافق تامین و پرداخت شده است.

وی از این بابت از مدیرعامل و قام مقام شرکت سنگ آهن تشکر کرد و گفت: در طول دوسال گذشته کمکهای میلیاردی خوبی از سوی سنگ آهن به این بیمارستان شده و با همکاری این شرکت توانسته ایم گامی اساسی در پیشرفت و توسعه درمان شهرستان برداریم.

رییس بیمارستان بافق در مورد خدمات سونوگرافی هم گفت: از حدود یک ماه پیش ، رادیولوژیست تمام وقت داریم و کار سونوگرافی هر روز در این بیمارستان انجام می شود و برای مواقع اورژانسی نیز در طول شبانه روز آماده ارائه خدمت در این حوزه هستیم.

این مسوول با بیان اینکه بیمارستان بافق در حال حاضر جزء بیمارستانهای درجه یک کشور بوده و در این زمینه نیز گواهینامه لازم را دریافت کرده است گفت: این بیمارستان از نظر وضعیت هتلینگ ، تجهیزات پیشرفته و به روز و حضور متخصصین تمام وقت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد بنا براین به مردم توصیه می شود در صورت نیاز به خدمات درمانی حتما از بیمارستان شهر خود استفاده کنند.

تعدادی از بیماران و همراهان آنها در گفت و گو با خبرنگار ما وضعیت کنونی بیمارستان بافق را نسبت به چند سال قبل مقایسه کردند و با ابراز رضایت و خرسندی از نحوه ارائه خدمات راضی بودند.

اکبر تفکری یک بیمار ترخیصی گفت: تا دو سه سال پیش برای معالجه ی پیش پا افتاده بایستی به مرکز استان مراجعه کنیم ولی اکنون با راه اندازی کلینک تخصصی بسیاری از مشکلات مردم بر طرف شده است.

وی افزود: طی کردن مسافت ۱۱۰ کیلو متری بافق – یزد بسیار دشوار بود علاوه بر اینکه تنها در شرایط ویزیت حد اقل یک شبانه روز وقت مریض و همراه او تلف می شد.

حسین میرابی همراه یکی از بیماران هم گفت: سنگ آهن کمک های قابل توجه ای به بیمارستان کرده ولی هنوز برخی از اعمال جراحی و بخش رادیولوژی و سونوگرافی، نیاز به بعضی تجهیزات پیشرفته دارند.

وی، در مجموع وضع کنونی بیمارستان را با گذشته غیر قابل مقایسه خواند و اظهار کرد:حضور این تعداد متخصص در بیمارستان بافق اعتماد مردم را به بخش بهداشت و درمان شهرستان بافق بیشتر خواهد کرد.

میرابی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت هم گفت: این طرح از ابتدای ابلاغ، در این بیمارستان اجرا شده و چند باری که به عنوان بیمار یا همراه مراجعه کردم فقط ۱۰ درصد هزینه های بستری را پرداخت کرده ام.

معصومه حسینی هم از بخش زنان و زایمان در این بیمارستان ابراز رضایت کرد و گفت: زایمان طبیعی در این بیمارستان رایگان و سزارین تنها پنج درصد هزینه ها را از بیمار در یافت می کنند.

وی از راه اندازی کلینیک تخصصی هم خوشحال بود و افزود: با این اقدام مراجعه مردم به مرکز استان یزد ، با این جاده طولانی و خطر ناک، بسیار کم شده است.

شهر بافق با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در فاصله ۱۱۰ کیلو متری شرق یزد قرار دارد.

بیمارستان ولی عصر بافق تنها بیمارستان شهر است که از سال ۱۳۳۷۰ راه اندازی شده و هم اینک ساختمان آن نیاز به تعمیر اساسی یا باز سازی دارد.

این بیمارستان دارای بخشهای: عمومی ، جراحی، چشم ، آی سی یو ، سی – سی یو ، زنان و زایمان ، اتاق عمل و اورزانس است.

اخیرا کلینیک تخصصی آن هم با ۱۰ پزشک متخصص راه اندازی شده که با اقبال خوب مردم روبرو است.

منبع : ایرنا

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده