رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر : ۶۷۱۹
  • چاپ خبر : نشست بررسي مشكلات مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق(فولاد ابويي) برگزار شد

نشست بررسي مشكلات مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق(فولاد ابويي) برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست بررسي مشكلات مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق( فولاد ابويي) با حضور امام جمعه ، فرماندار بافق ، برخي از اعضاي شوراي شهر، ابويي مديرعامل مجتمع صنعتي فولاد بافق و مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد. در ابتداي اين نشست مديرعامل […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست بررسي مشكلات مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق( فولاد ابويي) با حضور امام جمعه ، فرماندار بافق ، برخي از اعضاي شوراي شهر، ابويي مديرعامل مجتمع صنعتي فولاد بافق و مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

در ابتداي اين نشست مديرعامل مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق با ارائه گزارش مفصلي از عملكرد و اقدامات صورت گرفته از ابتداي احداث اين مجتمع تاكنون پرداخت و گفت: طرح احداث مجتمع معدني صنعت آهن و فولاد بافق از سال 90 به بخش خصوصي واگذار شده است كه  كارخانه نورد ميلگرد آن تاكنون بيش از 95 درصد پشرفت فيزيكي داشته است.

"سيد محسن ابويي" در ادامه با اشاره به اينكه زيرساخت هاي چرخه كامل توليد فولاد در اين طرح ديده شده است افزود: دراين طرح تمامي زيرساخت هاي لازم مراحل چرخه توليد فولاد پيش بيني شده است از جمله احداث و راه اندازي 12 كيلومتر خط انتقال برق با ظرفيت 170 مگاوات، نصب 5 ترانس و پست داخلي برق و همچنين ايجاد كارخانه آهك پزي و كارخانه اكسيژن كه در حال انجام مي باشد.

وي در ادامه به بيان مشكلات پيش آمده در اجراي اين طرح پرداخت و افزود: كاهش ظرفيت توليد گندله اين پروژه، اجراي اين طرح را با مشكل روبرو ساخته است و با وجود اين كاهش ظرفيت اجراي اين طرح هيچگونه توجيه و صرفه اقتصادي ندارد.

وي در پايان ضمن اشاره به پيگيري هاي مستمر استاندار محترم استان يزد و همچنين جوكار نماينده مردم استان و دخيل عباس زارع زاده نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي خواستار تداوم پيگيري ها تا حصول نتيجه نهايي شد.

فرماندار بافق درادامه اين نشست با اشاره به اينكه تاكنون بازديد هاي متعددي از اين مجتمع صورت گرفته است افزود: طي بازديد هايي متعددي كه از اين مجموعه صورت گرفت خوشبختانه روند احداث اين طرح تاكنون طبق برنامه زمان بندي انجام شده است و از روند مناسبي برخوردار بوده است.

"سيد مهدي طلايي مقدم " در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي حل مشكلات به وجود آمده براي طرح فولاد بافق (ابويي) گفت : خوشبختانه هماهنگي و هم صدايي در سطح مسئولان استان و شهرستان بوجود آمده است بويژه در سطح استان كه استاندار محترم شخصا پيگيري رفع مشكلات اين طرح را بر عهده گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه احداث و تكميل صنايع جوارمعدني در بافق يكي از چهار برنامه اساسي در توسعه شهرستان مي باشد ، خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين موارد در بحث صنايع جوار معدني احداث كارخانه فولاد مي باشد كه خوشبختانه در سال هاي اخير از سوي بخش خصوصي در بافق در حال انجام است كه همه مسئولان بايد با تعامل و وحدت همراه با حفظ آرامش و پرهيز از هرگونه حاشيه سازي تا تحقق و انجام كامل اين طرح ، حمايت و مساعدت لازم را از اين بخش داشته باشند.

طلايي مقدم در پايان خواستار بازديد اعضا جلسه و خبرنگاران شهرستان از اقدامات صورت گرفته در مجتمع آهن و فولاد بافق شد تا از نزديك شاهد روند احداث و پيشرفت كار اين مجموعه قرار گيرند و همچنين اظهار اميدواري كرد با فراهم شدن زمينه بازديد مسئولان  وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به ويژه ابويي معاون طرح و برنامه اين وزارتخانه ازمجتمع آهن و فولاد بافق مشكلات و موانع  اين مجتمع حل شود.

 

IMG_0672 IMG_0673 IMG_0690

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده