رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۵
  • کد خبر : ۷۱۸۰
  • چاپ خبر : بالغ بر 1٫7 میلیارد تن سنگ آهن در شهرستان بافق شناسایی و اکتشاف شده است.

بالغ بر 1٫7 میلیارد تن سنگ آهن در شهرستان بافق شناسایی و اکتشاف شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق، یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن کشور امروز در دومین همایش جهت‌گیری اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت. محمدرضا رضایی‌پور امروز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با اشاره به […]

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق، یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن کشور امروز در دومین همایش جهت‌گیری اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.

محمدرضا رضایی‌پور امروز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با اشاره به پیشینه‌ای از معدن سنگ آهن مرکزی ایران که در بافق قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، تاکنون نزدیک به 38 آنومالی آهن‌دار با ذخیره بالغ بر 1٫7 میلیارد تن سنگ آهن در شهرستان بافق شناسایی و اکتشاف شده است.

وی افزود: معادن چغارت، سه‌چاهون، آنومالى شمالى، میشدوان و چاه‌گز از مهم‌ترین آنومالی‌های آهن‌دار شهرستان بافق به شمار می‌آیند.

رضایی‌پور ادامه داد: بهره‌برداری از معدن چغارت بافق از سال 1350 آغاز شده و در حال حاضر از دو معدن چغارت و سه‌چاهون، سالانه نزدیک به 8 میلیون تن سنگ آهن استخراج مى‌شود که از این میزان حدود 3 میلیون تن آن دانه‌بندى شده و براى مصرف در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و صادرات استفاده می‌شود و بقیه نیز در کارخانه فرآورى چغارت، تبدیل به کنسانتره سنگ آهن مى‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران یادآور شد: شرکت سنگ آهن مرکزى ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن دانه‌بندى کشور طى 40 سال گذشته بوده است و در حال حاضر 5 هزار و 360 نفر به طور مستقیم در این دو معدن مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده آنها، بیش از 65 درصد جمعیت 40 هزار نفری شهرستان بافق زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

رضایی‌‌پور خاطر نشان کرد: از سال 1390 مقدار 71.5 درصد این شرکت به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شد و 28.5 درصد باقیمانده برای عرضه به بخش خصوصی فعلا در اختیار دولت است.

وی افزود: معدن چغارت در 12 کیلومتری شمال شرقی بافق و در 125 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد در حاشیه کویر ایران واقع شده و دارای آب و هوای بسیار گرم و رطوبت بسیار کم است و این معدن از طریق راه آهن سراسری به طول یک‌هزار کیلومتر با تهران، 470 کیلومتر با ذوب آهن اصفهان و 610 کیلومتر از طریق سیرجان به بندرعباس ارتباط دارد و اکنون سنگ آهن تولید شده، هم از طریق خطوط ریلی و هم توسط کامیون از طریق راه‌های زمینی به مقصد حمل می‌شود.

رضایی‌پور در مورد حضور این شرکت در همایش جهت‌گیری اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌ها و محصولات معدنی شهرستان بافق به ویژه استخراج و تولید سنگ‌ آهن در معادن چغارت و سه‌چاهون همچنین معرفی طرح‌های جوار معدنی در این همایش از اهداف حضور شرکت سنگ‌ آهن است.

وی بیان کرد: در حاشیه این همایش در نمایشگاهی سه نوع سنگ آهن پرعیار بالای 50 درصد در غرفه‌ای به نمایش گذاشته شده که شامل کنسانتره سنگ آهن درشت‌دانه، ریزدانه و نمونه‌ای از آگلومره است و مورد استقبال متخصصان معدن نیز قرار گرفته است.

رضایی‌پور افزود: اجرای کارخانه گندله‌سازی 5 میلیون تنی سه‌چاهون، فولاد کوره‌بلند، بازیافت آب از فاضلاب شهری، اصلاح خط فعلی کنسانتره و افزایش ظرفیت تولید کنسانتره نیز از جمله طرح‌های جوار معدنی شرکت سنگ‌ آهن مرکزی بافق است که در این غرفه به بخش‌هایی از آنها نیز پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده