رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
  • کد خبر : ۷۸۱۸
  • چاپ خبر : آيت‌الله مکارم شيرازي: نمي‌خواهم مساله تحريم عمره را پيش بکشم اما آيا به هر قيمت و به هر ذلتي بايد به عمره رفت؟

آيت‌الله مکارم شيرازي: نمي‌خواهم مساله تحريم عمره را پيش بکشم اما آيا به هر قيمت و به هر ذلتي بايد به عمره رفت؟

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از ایرنا؛   آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد در سخناني از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودي انتقاد کرد و گفت: نمي خواهم مساله تحريم عمره را پيش کشم اما آيا به هر قيمت و به هر ذلتي بايد به عمره رفت؟ اين […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از ایرنا؛

 

آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد در سخناني از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودي انتقاد کرد و گفت: نمي خواهم مساله تحريم عمره را پيش کشم اما آيا به هر قيمت و به هر ذلتي بايد به عمره رفت؟

اين مرجع تقليد روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بيان داشت: مايل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه اي شود و توصيه مي کرديم رسانه اي نشود اما رسانه اي شد و بايد چندنکته درباره آن بيان کنيم.

وي ادامه داد: سووال ما از مسوولان حج آن است که آيا عمره مستحب را به هر قيمتي بايد برويم؟ نمي خواهم مساله تحريم عمره را پيش کشم اما آيا به هر قيمت و به هر ذلتي بايد به عمره رفت؟

وي ابراز داشت: به مسوولان سعودي عرض مي کنم که شما ساخت و سازهاي عظيمي در مکه و مدينه کرده ايد اما مهم تر از همه چيز امنيت، خصوصا امنيت ناموسي است و اگر در فرودگاه جده امنيت نباشد در پس کوچه هاي مکه و مدينه امنيت خواهد بود؟

اين مرجع تقليد افزود: اگر امنيت فرودگاه بين المللي متزلزل شود مردم دنيا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض مي کنيم که از اين مساله ساده نگذرند و بنشينند فکر کنند تا کي بايد عمره مستحب را برويم.

وي اظهار داشت: نبايد تن به هر اهانتي بدهيم تا بخواهيم مستحبي را به جاي آوريم.

آيت الله مکارم شيرازي تاکيد کرد: امام راحل با انقلاب اسلامي، عزت و آبرو را براي کشور فراهم کرد و عزتش به جايي رسيده است که 6 وزير خارجه جهان يک طرف و وزير خارجه ايران يک طرف نشسته و ماه ها با هم صحبت مي کنند و اين عزتي است که در سايه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به دست آمده است.

وي گفت: اکنون در دنيا همه رسانه ها همه روزه خبري از ايران دارند و کشور ما مطرح و آبرومند است و اميدواريم نتيجه صحبت به جاي خود برسد ولي منهاي نتيجه خود اين برنامه عزت است و نبايد اين عزت را به آساني از دست بدهيم.

آيت الله مکارم شيرازي ابراز داشت: به هر حال حادثه جده، حادثه اي نيست که به سادگي از آن بتوان گذشت و اميدواريم برنامه هاي ما همه برنامه هاي عزت آفرين باشد و جايي که ديديم مايه عزت نيست آن را رها مي کنيم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده