رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر : ۸۸۴۰
  • چاپ خبر : ستاد پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان بافق تشكيل جلسه داد

ستاد پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان بافق تشكيل جلسه داد

به گزارش روابط عمومی فرمانداري بافق؛ جلسه ستاد پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان بافق باحضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، فرماندار بافق ،کارشناسان حوزه سواد آموزی اداره کل، مدیر و کارشناس  مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بافق و سایر مسئولین شهرستانی و اعضاء این شورا در محل فرمانداري […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداري بافق؛ جلسه ستاد پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان بافق باحضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، فرماندار بافق ،کارشناسان حوزه سواد آموزی اداره کل، مدیر و کارشناس  مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بافق و سایر مسئولین شهرستانی و اعضاء این شورا در محل فرمانداري برگزار شد.

فرماندار بافق با اشاره به نقش مهم و حیاتی سواد در توسعه همه جانبه کشور و به لحاظ عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات انجام گرفته در راستای کاهش نرخ بیسوادی توسط آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی، به سختیها و مشکلات سوادآموزی بخصوص عدم رغبت و انگیزه بی سوادان اشاره و همکاری و مساعدت همه دستگاهها و نهاد های دولتی و غیر دولتی را درجهت بهبود و ضعیت سوادآموزی خواستار شد.

"سيد مهدي طلايي مقدم" ضمن تاكيد بر اينكه شهرستان بافق در چند سال آينده به عنوان یک قطب صنعتی در سطح استان مطرح خواهد شد گفت : احداث صنايع جوار معدني و فولادي و راه اندازي كارخانجات متعدد باعث ميشود افراد کم سواد یا بی سواد جهت اشتغال به این شهرستان مهاجرت کنند که این خود تاثیر زیادی بر سطح فرهنگ مردم این خطه دارد .

وی با اشاره به اینکه می توان با باسواد کردن این افراد شاهد بهتر زیستن آن ها باشیم، يادآور شد: کار رابطین سوادآموزی بسیار شریف و مهم است چراكه نقش مهمي در توسعه فرهنگ جامعه رقم خواهند زد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن ارائه گزارش تصویری از فعالیت های معاونت سواد آموزی استان  به ارائه آمار و ارقام مربوطه در استان پرداخت.

مرآت امین الرعایا از شوراي پشتيباني سواد آموزي استان به عنوان اصلي ترين مرجع برنامه ريزي راهبردي ، پشتيباني و نظارت بر اجراي برنامه ريشه كني بي سوادي در استان ياد كرد و گفت : آموزش حق همه مردم بوده و عدالت آموزشي جزو سياست هاي مورد توجه مسئولان نظام و دولت تدبير و اميد است و ما ريشه همه مشکلات جامعه را در بي سوادي مي دانيم و از همه دستگاهها خواستاريم تا با همکاري و همدلي بتوانند در اجراي هر چه بهتر برنامه ملي ريشه کني بي سوادي در جامعه تلاش کنند

وی افزود: اقدامات خوبی در این سال ها در حوزه سواد آموزی انجام شده است که با تلاش ها و برنامه ها در نظر داریم تا سال 94 ریشه کنی بی سوادی را در استان شاهد باشیم.

امين الرعايا با اشاره به نرخ باسوادي گروه های سنی 10 تا 49 در سطح استان گفت : امروز شاهد در صد بالایی از با سوادی در بافق هستیم كه جمعیت 22/97 درصد از افراد با سواد گروه های سنی 10 تا 49 سال باعث شده شهرستان بافق پيشگام اين رده در سطح استان است که امید داریم به تحقق 100 درصدی آن دست یابیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان يزد با اشاره به تصویب سه محدودیت برای افراد بیسواد که از سال 1395 اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: دولت در این مصوبه به افراد بیسواد یک سال فرصت داده است تا از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر در گروه سنی 10 تا 49 سال فردی اصرار کند که بیسواد بماند، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای آن فرد مقدور نخواهد بود؛ یعنی اگر قبلاً هم گرفته است نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موظف است دیگر گواهینامه افراد بیسواد را تمدید نکند.

در ادامه اعضاي حاضر در جلسه در باب ريشه كني بي سوادي در سطح شهرستان به ارائه نظرات و پيشنهادت خود پرداختند.

IMG_8846 IMG_8849 IMG_8865 IMG_8876

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده