رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر : ۱۰۱۰۰۷
  • چاپ خبر : پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق به مناسبت روز ملی سینما

پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق به مناسبت روز ملی سینما

به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در پیامی ضمن گرامیداشت 21 شهریور ماه روز ملی سینما ، این روز مهم را به هنرمندان و علاقه مندان بویژه اهالی صبور و پرتلاش سینما تبریک گفت . متن پیام به شرح ذیل می باشد: هنر امری پرورده روح جمعی […]

به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در پیامی ضمن گرامیداشت 21 شهریور ماه روز ملی سینما ، این روز مهم را به هنرمندان و علاقه مندان بویژه اهالی صبور و پرتلاش سینما تبریک گفت .

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

هنر امری پرورده روح جمعی یک جامعه و ملت است. سینما هم زیرشاخه ای از هنر محسوب می‌شود و بنابراین به عنوان یک پدیده جمعی می‌تواند نقش بسزایی در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها داشته باشد

سینما به عنوان صنعتی پیشرو و تاثیرگذار، مرکز توجه تحقیقات و پژوهش‌های گوناگون به لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است به طوری که میزان توسعه یافتگی کشورها با سطح پیشرفت و جایگاه سینما در آن جوامع سنجیده می‌شود. یکی از راه‌های شناخت فرهنگ و آیین هر کشور و تمدنی مطالعه و تحقیق در سینمای آن است که بازتابی روشن و عمیق از کنش‌های اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها را نمایان می‌سازد.

سینما انعکاس شرایط اجتماعی است که برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست، و سینماگران مروجان ارزش های انسانی و اخلاقی هستند که تولیدات آنها مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی خواهد بود.

دکتر حسین ارجمند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده