رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
  • کد خبر : ۱۰۱۱۷۲
  • چاپ خبر : برگزاری دومین کنگره شهدای استان یزد در اسفند ماه 99 / همکاری دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق:

برگزاری دومین کنگره شهدای استان یزد در اسفند ماه 99 / همکاری دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس

سرهنگ نصیری در آستانه هفته دفاع مقدس با تاکید به همکاری دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه های  این هفته،با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان پیرو کنگره شهدای استان که هر 10 سال یکبار در هر استان برگزار می شود،بیان کرد: امسال دومین کنگره شهدای استان یزد در اسفند ماه 99 برگزار می شود […]

سرهنگ نصیری در آستانه هفته دفاع مقدس با تاکید به همکاری دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه های  این هفته،با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان پیرو کنگره شهدای استان که هر 10 سال یکبار در هر استان برگزار می شود،بیان کرد: امسال دومین کنگره شهدای استان یزد در اسفند ماه 99 برگزار می شود که در شهرستان ها نیز اقداماتی باید انجام گیرد که یکی از آنان برگزاری یادواره شهدا است.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری بافق،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه،رئیس شورای اسلامی شهر،بخشدار،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،مدیر اداره آموزش و پرورش،رئیس اداره تبلیغات اسلامی،مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن،شهردار و دیگر رؤسای ادارات در سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری بافق برگزار شد.

 دهقانزاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق در ابتدای این جلسه گزیده ای از وصیت نامه شهید محمود تفکری را قرائت کرد.

سپس نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق سخنان خود با محوریت برنامه های هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدای شهرستان پیرو کنگره شهدای استان که هر 10 سال یکبار در هر استان برگزار می شود،بیان کرد: امسال دومین کنگره شهدای استان یزد در اسفند ماه 99 برگزار می شود که در شهرستان ها نیز اقداماتی باید انجام گیرد که یکی از آنان برگزاری یادواره شهدا است.

وی با اشاره به تشکیل 22 کمیته در استان،افزود: هر رده اجرایی باید دستورالعمل را از رده مربوطه استان برای برنامه ریزی و عمل به وظایف خود دریافت کند.

نصیری با توجه به آنکه برخی برنامه ها ویژه پایگاه های بسیج و برخی دیگر نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی برای انجام است،تاکید کرد: همه ادارات به مناسبت هفته دفاع مقدس فضاسازی لازم را داشته باشند و شهرداری نیز نسبت به فضاسازی سطح شهر اقدام کند.

وی در بحث برگزاری یادواره شهدا با اشاره به اهداف کلان و خرد آن،بیان کرد: توسعه فرهنگ ایثار و برادری و تقویت روحیات انقلابی،ساده زیستی،آزاد مردی و آزاد اندیشی، مصون سازی جامعه هدف در برابر جنگ فرهنگی دشمن،بسیج همه امکانات استان برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی،تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا،ایجاد بستر مناسب جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت،تقویت روحیه بسیجی و ارائه الگوی ارزشی به جامعه از جمله آن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق با بیان گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه داشته یاد و خاطره شهیدان،گفت: (( نگذارید غبارهای فراموشی که گاه به عمد می خواهند این غبارها را بر روی خاطره ها بپاشند و قرار دهند روی این خاطره های گرامی را بگیرید و زنده نگه دارید. تشکر میکنم از کسانی که یادواره های شهدا را با محتوا و مضمون قوی و عالی در سراسر کشور برگزار می کنند.))

نصیری زمان برگزاری یادواره شهدای شهرستان را 3 مهرماه در صحن آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) پس از نماز مغرب و عشاء با رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به نقش بی بدیل نوجوانان و جوانان در پیدایش انقلاب اسلامی و خلق حماسه دفاع مقدس مخاطب اصلی این مراسم نوجوانان و جوانان (دانش آموزان و دانشجویان ) هستند.

سپس نوروززاده شهردار بافق ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در برگزاری یادواره شهدا،فضاسازی سطح شهر و برگزاری چند مسابقه مجازی را از برنامه های شهرداری عنوان کرد.

همچنین قاسم زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق با اعلام نواختن زنگ دفاع مقدس در مدارس شهرستان ،افزود: برگزاری مسابقه دلنوشته ای برای شهید در مدارس و دیدار با خانواده های ایثارگر فرهنگی را از دیگر برنامه های این مجموعه دانست.

وی اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری یادواره شهدای شهرستان نیز کرد.

دهقانزاده رئیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران طی پیشنهادی در بحث کنگره شهدا برای تعیین وظایف هر دستگاه و همکاری با یکدیگر برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم،اظهار کرد: در بحث برنامه های هفته دفاع مقدس با توجه به محدودیت های اعمال شده، اسامی خانواده های شهدا و ایثارگران در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت تا طی تماس تلفنی با آنان ارتباط برقرار شود و دیدار ها نیز بصورت محدود و تیمی انجام گیرد.

غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا،استفاده از فضای مجازی برای گرامیداشت یاد شهدا،مسابقات ورزشی،محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم و ایثارگران،تعویض تمثال مبارک شهدا در شهرستان،نصب تابلو با تصاویر چند شهید در میادین شهر،تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس دیگر برنامه هایی بود که دهقانزاده به آن اشاره کرد.

فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن نیز با بیان اینکه این شرکت در هفته دفاع مقدس همانند سالهای گذشته اقدامات فرهنگی خود را در بحث فضاسازی و برنامه های گرامیداشت این هفته انجام خواهد داد،گفت: در بحث برگزاری یادواره شهدا نیز در حد توان پشتیبانی خواهیم کرد و به دستوراتی که از سوی ستاد یادواره شهدا به این مجموعه اعلام شود،عمل خواهیم کرد.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده