رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
  • کد خبر : ۱۰۱۳۳۰
  • چاپ خبر : اورژانس ارگانی برای لحظات خاص،حساس و استرس آور / تشکر از مردم خیر بافق در اجرای نذر سلامت و درمان/ مساعدت خیرین و مسئولان برای تکمیل پایگاه های اورژانس 115 شهرستان
رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق :

اورژانس ارگانی برای لحظات خاص،حساس و استرس آور / تشکر از مردم خیر بافق در اجرای نذر سلامت و درمان/ مساعدت خیرین و مسئولان برای تکمیل پایگاه های اورژانس 115 شهرستان

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق، اورژانس را ارگانی برای لحظات خاص،حساس و استرس آور دانست که حضور آن در زمان وقوع حادثه آرامشی به خانواده ها می دهد که افرادی متخصص،با علم و دانایی و  وجدان کاری حداکثر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بیمار انجام می دهند. به گزارش آفتاب بافق؛ […]

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق، اورژانس را ارگانی برای لحظات خاص،حساس و استرس آور دانست که حضور آن در زمان وقوع حادثه آرامشی به خانواده ها می دهد که افرادی متخصص،با علم و دانایی و  وجدان کاری حداکثر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بیمار انجام می دهند.

به گزارش آفتاب بافق؛ ملکزاده رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس 115 بافق در گفتگویی با خبرنگار آفتاب ضمن تشکر از مردم خیر شهرستان که نذورات و اقدامات خیرانه خود را به سمت درمان متمایل کردند، گفت: امسال با توجه به بیماری کرونا برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری شهادت امام حسین (ع) مانند سالهای گذشته امکان پذیر نبود و مردم،هیئات و ارگان ها در اقدامی زیبا هزینه این برنامه ها و نذورات خود را برای خرید تجهیزات اورژانس و پزشکی اختصاص دادند.

وی با اشاره به هزینه بالای تجهیزات اورژانس و پزشکی بیان کرد: تصمیم داریم دستگاه ماساژور قلبی – ریوی که بسیار کاربردی و توسط شرکت سنگ آهن خریداری شد برای دیگر پایگاه ها نیز تهیه کنیم چرا که جزء نیازهای اصلی ما است. همچنین تهیه دستگاه بررسی مصمومیت های منوکسید کربن و دستگاه لارنگوسکوپ که کمک دهنده به بیماران در لوله گذاری و رفع مشکل تنفسی است.

ملکزاده در بحث تعداد ماموریت های اورژانس 115 شهرستان بافق در 6 ماهه اول سال 99 با بیان اینکه آمار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است،افزود: 30 درصد ماموریت ها مربوط به تصادفات بود که به 21 درصد کاهش یافته است و یکی از دلایل آن ترس حضور مردم در بیمارستان بدلیل بیماری کرونا بود و متاسفانه در مواردی که فرد از حضور در بیمارستان خودداری کرده است،دچار حوادث تلخی چون ایست قلبی بودیم و گاه با حضور در صحنه به دلیل شدت جراحت فرد جان خود را از دست می داد.

وی در توصیه ای به شهروندان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تجمع و مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها،اظهار داشت: زمانی که نیاز به مراجعه به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی است،شهروندان ترسی از این امر نداشته باشند چرا که علاوه بر قرار دادن بخشی مجزا برای بیماران کرونایی،محیط بیمارستان نیز مکرر ضدعفونی می شود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق اورژانس را ارگانی برای لحظات خاص،حساس و استرس آور دانست که حضور آن در زمان وقوع حادثه آرامشی به خانواده ها می دهد که افرادی متخصص،با علم و دانایی  وجدان کاری حداکثر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بیمار انجام می دهند.

وی مهمترین دغدغه خود را تکمیل پایگاه های اورژانس شهرستان عنوان کرد و گفت: پایگاه کوشک به نام زنده یاد میرابی با کمک خانواده این مرحوم، فرمانداری و  مساعدت شرکت سنگ آهن رو به اتمام است. پایگاه سیریز با کمک خانواده مرحوم بابائیان نیز در حال پیگیری است. پایگاه مبارکه با کمک خانواده طلایی ساخته و راه اندازی شد. اورژانس پایگاه سبزدشت در ساختمان شورا مستقر است و پیگیر ایجاد پایگاهی برای آن هستیم.

ملکزاده خاطر نشان کرد: 2 تن از خیرین بزرگ شهرستان پیشنهاد ساخت اورژانس شهری را با توجه به گستردگی فعالیت های مرکز فوریت های پزشکی دادند که با تامین زمین ساخته خواهد شد.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده