رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر : ۱۰۱۳۵۵
  • چاپ خبر : پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق به مناسبت هفته شعر و ادب پارسی

پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق به مناسبت هفته شعر و ادب پارسی

به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در پیامی فرا رسیدن هفته شعر و ادب پارسی را به تمام فرهنگ دوستان و شاعران و علاقه مندان به ادبیات شیرین پارسی تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل می باشد: نام ایران و ایران زمین پیوسته با شعر و ادب […]

به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در پیامی فرا رسیدن هفته شعر و ادب پارسی را به تمام فرهنگ دوستان و شاعران و علاقه مندان به ادبیات شیرین پارسی تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

نام ایران و ایران زمین پیوسته با شعر و ادب و فرهنگ همراه و همزاد بوده و هست و خواهد بود و در طول تاریخ و اَدوار دیرین و کُهَنِ ایران، مردم این مرز و بوم هماره با شعر و ادب همدم بودند و مرد و زن و کوچک و بزرگ و بُرنا و پیر و عالم و عامی و دانا و جاهل، جان و دل خود را با شعر و ادب پارسی، صفا و جلا می بخشیدند و شعر در واقع در متن زندگی مردم بوده است.

ایران، سرزمین خیزشِ شُعَراء نامدار و بزرگ است و از میان مِلَلِ مختلفِ جهان، کمتر ملتی را می توان یافت که دارای چنین خصوصیتی باشد. . . شاعرانی چون فردوسی و حافظ و سعدی و مولوی و عطار نیشابوری و وحشی بافقی و شهریار تبریزی و محتشم کاشانی. . . در بلندای قلّه شعر و شاعری قرار دارند که در سرودن اشعار، گوی سبقت را از دیگران ربوده اند.

شهرستان بافق این افتخار را دارد که زادگاه یکی از بزرگترین ناموران عرصه شعر وادب یعنی کمال الدین محمد وحشی بافقی است و این مساله وظیفه و رسالت ما را برای اعتلای این هنر ناب دوچندان می کند تا بتوانیم میراث بران حقیقی و راستین این عارف وارسته و شاعر فرزانه ایران زمین باشیم وبایداین گنج شايگان و میراث گرانقدر را ارج نهیم و در شناساندن این گنجینه عظیم فرهنگی به نسل های بعد همت و تلاش کنیم.

اینجانب هفته شعر وادب پارسی را به تمام فرهنگ دوستان و شاعران و علاقه مندان به ادبیات شیرین پارسی تبریک می گویم و توفیق، سعادت و سلامتی پویندگان طریق ادب و معرفت را از ساحت فضل خداوند تبارک و تعالی مسالت دارم.

حسین ارجمند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده