رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
  • کد خبر : ۱۱۳۳۶
  • چاپ خبر : تنها با همدلی می توان از بحران اقتصادی کنونی شرکت به سلامت گذر کرد

تنها با همدلی می توان از بحران اقتصادی کنونی شرکت به سلامت گذر کرد

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، محمد جواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در جلسه ای با حضور معاونان، مدیران و سرپرستان، ازتشکیل کمیته ای تحت عنوان”کمیته پیشگیری از بحران” خبر داد و اظهار داشت: کمیته ای متشکل از کارشناسان واحدهای برنامه ریزی و مالی تشکیل […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، محمد جواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در جلسه ای با حضور معاونان، مدیران و سرپرستان، ازتشکیل کمیته ای تحت عنوان”کمیته پیشگیری از بحران” خبر داد و اظهار داشت: کمیته ای متشکل از کارشناسان واحدهای برنامه ریزی و مالی تشکیل داده ایم تا ضمن تحلیل اوضاع فعلی اقتصادی شرکت و بازارهای داخلی و خارجی، برنامه های اقتصاد مقاومتی شرکت رابه منظور کاهش هزینه های جاری و سر بار اعلام کنند تا بتوانیم با کنترل هزینه ها وکاهش آن، از این بحران فراگیر، به سلامت عبور کنیم.
وی نیروی انسانی را برترین سرمایه شرکت دانسته و افزود : از آنجائیکه، به نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین ومهمترین سرمایه شرکت نگاه می کنیم، پرداخت دستمزد کارکنان در اولویت مخارج ماست. اولویت دوم نیز بر اجرای طرحهای جوار معدنی شرکت است که آینده شهر و مردم به آن وابسته می باشد. بنابرین، این بحران را باید به گونه ای مدیریت کنیم که به این دو مسئله کمترین ضربه وارد شود .
عسکری در ادامه به وضعیت بحرانی بازار اشاره و اظهارداشت: به علت تعطیلی پروژه های عمرانی دولت تقاضای فولاد کاهش یافته که به تبع آن سنگ آهن نیز کاهش تقاضا و قیمت داشته است. علاوه بر آن، فولاد سازان توانایی پرداخت بدهی های خود را به معادن سنگ آهن بدلیل همان رکورد در پروژه های عمرانی ندارند. از اینرو مشکلات امروز که ناشی از سوء مدیریت وتحریمها در 5 الی 6 سال گذشته بودگریبانگیر این بخش از اقتصاد کشور شده است.
مدیر عامل شرکت به مسئله بهره مالکانه معادن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 94 مبلغ 547 میلیارد تومان به عنوان بهره مالکانه برای شرکت، منظور کرده و بصورت قانونی از مراجع قضایی پیگیری نمودند. خوشبختانه با همت مسئولین استان و همکاران بنده ومسئولان قضایی استان و شهرستان توانستیم این بدهی را از سر شرکت بر داریم. در غیر اینصورت عملا شرکت به بحران بزرگی می رسید و بایستی ماهیانه تا سال 95 مبلغ 37 میلیارد تومان پرداخت می کردیم که در این صورت کلیه طرحهای ما با رکود مواجه می شدو شرایط بسیارحاد می گشت.
وی در ادامه به حضور شرکت با سابقه کوبه استیل ژاپن در گندله سه چاهون اشاره کرد وگفت: ما در گندله سه چاهون دست به ریسک بزرگی زدیم و به دلیل تعلل و کوتاهی شرکت چینی، در تاریخ تمدید قرارداد، شرکتهای قبلی را به طور کامل کنار گذاشته و با شرکت کوبه استیل ژاپن که سابقه درخشانی در این زمینه در کشورهای عمان، ونزوئلا، شیلی، ژاپن و ایران دارد قرارداد بستیم که امیدواریم در سررسید قرارداد این کارخانه عظیم به بهره برداری برسد.خوشبختانه بحث فایناس آن نیز حل شده و کلیه سرمایه گذاری در این پروژه توسط NFCانجام خواهد شد و از این بابت مشکل نداریم. مطمئنا نگاههای بسیاری این اقدام جسورانه ما زوم شده است. این اطمینان را به مردم می دهم که کارخانه ای که با وسایل و ماشین آلات ژاپنی – اروپایی ساخته می شود به مراتب بهتر از کارخانه های چینی است نظیر همین کارخانه کنسانتره سنگ آهن که بدلیل اینکه تجهیزات اروپایی درآن به کار رفته است، به راحتی می توانیم برای افزایش تولیدش برنامه ریزی کنیم و مطمئن باشیم که توانایی آن را خواهد داشت.
عسکری درباره کارخانه فولاد یک میلیون تنی بافق کسری نیز گفت: قرارداد فولاد بافق کسری نیز به وسیله یوزانس انجام خواهد شد و به جز 15درصد هزینه پیش پرداخت اولیه، کلیه هزینه ها بوسیله تعهدات یوزانس پرداخت می شود.
مدیر عامل شرکت در پایان از مدیران و سرپرستان خواست شرایط بحرانی اقتصادی فعلی را برای کلیه نیروهای تحت نظر خود تشریح کنند تا همه به کمک هم و با درک شرایط بتوانیم از این بحران با یکدلی و همدلی به سلامت عبور کنیم.
گفتنی است معاونان معدنی، برنامه ریزی و بازرگانی شرکت در ابتدای این جلسه با ارائه گزارش مستند و آماری از شرایط استخراج، تولید، فروش، وضعیت بازارهای داخلی و جهانی، قیمت سنگ آهن و افت خیز آن، درآمد، هزینه و سودآوری شرکت در سالهای گذشته وحال ، مدیران و سرپرستان را با شرایط بحرانی اقتصادی فعلی آشنا کردند.

DO3P2284

DO3P2270

DO3P2224

DO3P2223

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده